توانمندسازی ۱۷ کودک کار توسط بهزیستی در زنجان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از توانمند سازی ۱۷ کودک کار در سال گذشته خبر داد و گفت :هدف از اجرای توانمند سازی کودکان کار  کنترل و کاهش آسیب های ناشی از حضور در خیابان  با تأکید بر ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کودکان است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مریم کرمی در جلسه ی کمیته ی ساماندهی کودکان کار و خیابان که با حضور اعضاء این جلسه برگزار شد، افزود: همه تلاش بهزیستی، ایجاد زمینه‌های مناسب برای توانمندسازی کودک کاربه ویژه  کودکان سرپرست خانواده و کاهش آثار و عوارض فقر در خانواده و ممانعت از ترک تحصیل این کودکان به دلیل نیاز مالی و فقر است.

کرمی با بیان اینکه خدمات بهزیستی در دو قالب پیشگیرانه و مداخله ای انجام می شود، افزود:  کودکانی که اصولاً محصول فقر اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های خود هستند، از همان سنین کودکی با بسیاری از آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی آشنا می‌شوند و اگر در مسیر درست قرار نگیرند، دچار آسیب های اجتماعی خواهند شد و در این راستا علاوه بر مجموعه بهزیستی ۱۵ ارگان و نهاد یاریگر ارائه ی خدمات لازم به کودکان کار و خیابانی هستند.

وی تصریح کرد:  کودکان کار شناسایی شده  توسط بهزیستی دارای خانواده هستند وامید است با مشارکت جمعی و مساعدت مردم و خیرین هیچ کودکی به خاطر فقر اقتصادی و فرهنگی مجبور به زندگی و کار در خیابان نباشد.

این مسئول یادآور شد: در مرکز کودکان کار و خیابان تحت نظارت بهزیستی، کلاس های تقویتی، آموزش مهارت های زندگی و ... برای کودکان و برای مادران آموزش مهارت های زندگی، سبک های فرزند پروری و... به طور مستمر تشکیل می شود و ارایه کمک هزینه اشتغال به والدین کودکان و معرفی پدران کودکان کار به مراکز آموزش فنی و حرفه ای  نیز از دیگر خدمات توانمندسازی این افراد است.

کد خبر 109311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد