افراد دارای معلولیت در شعبه مناسب سازی شده رای می دهند 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از آماده سازی مرکز تامین و توسعه شهید فلاح  به عنوان حوزه ی انتخابی برای  حضور  و شرکت  افراد دارای معلولیت درچهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت:  این مرکز  واقع در جاده همایون از نظر ورودی، درب های بازشو، سرویس های بهداشتی، رمپ و ... استانداردهای لازم  را در راستای خدمت رسانی به عموم شهروندان، افراد دارای معلولیت، سالمندان، بانوان باردار، جانبازان و والدین حمل کننده کالسکه  و...  دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو با اشاره به اینکه در تمامی دوره های انتخابات این مرکز به عنوان شعبه مناسب سازی شده برای عموم شهروندان فعالیت داشته است، عنوان کرد: این اقدام با هدف فراهم کردن امکان حضور حداکثری و احترام به حقوق شهروندی، برگزاری انتخاباتی پرشور و سهولت دسترسی و حضور افراد کم توان ودارای معلولیت انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با تلاش بهزیستی استان زنجان ادبیات مناسب سازی و فرهنگ  بهره گیری از خدمات یکسان و ایجاد فرصت های برابر  برای  افراد دارای معلولیت رواج یافته است  و بهزیستی استان زنجان در زمینه  پیگیری مناسب سازی  همواره جز شش استان اول در  کشور است.

وی با بیان اینکه برابر سازی و فراگیر نمودن فرصت ها با حذف موانع فیزیکی ،امکان دسترسی این اقلیت چشمگیر جامعه به امکانات زندگی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود:  توجه به افراد دارای معلولیت و درک نیازهای ویژه آنان در راستای بهبود وضعیت زندگی و تلفیق اجتماعی و مشارکت اجتماعی این افراد، یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی جوامع به حساب می آید.

وی ادامه داد: تأمین بستر کالبدی مناسب برای حضور فعال افراد و ایجاد فرصت‌های مساوی برای اقشار مختلف در جابجایی و دسترسی به ساختمان‌های عمومی و فضاهای شهری با بکارگیری توانایی‌های موجود در آن جامعه امکان پذیر است.

کد خبر 110791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد