بهزیستی رتبه برتر اولین رویداد جایزه جوانی جمعیت ایجرود را کسب کرد

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ایجرود از کسب رتبه برتر اولین رویداد جایزه جوانی جمعیت با شعار " سهم من از جوانی جمعیت" در بخش مدیران، در این شهرستان خبر داد و گفت: این رویداد با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هفت شاخص خانواده، مدیران، رسانه، نخبگان، دستگاه‌های حاکمیتی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مجید جوادی اظهار کرد: جوانی جمعیت یکی از مهمترین اولویتهای ارکان جامعه و به ویژه نظام سلامت کشور است تلاش برای داشتن جمعیت جوان و سالم در هر کشور، سرمایه ملی است که می تواند زمینه های پیشرفت و پویایی جامعه را فراهم آورد.
وی با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده و جمعیت وظایفی را بر عهده دستگاه ها گذاشته است، اظهار کرد:  کاهش جمعیت جوان به‌منزله کاهش نیروی انسانی محرک و علمی همچنین فرهنگی و خلاق جامعه است از این رو همه باید به دنبال این باشیم که فرهنگ تک فرزندی را در سطح جامعه تغییر دهیم و خانواده ها را در زمینه های فرهنگی و مادی به فرزندآوری ترغیب کنیم.
جوادی بیان کرد: در حال حاضر 40 کودک در خانواده های دارای فرزندچندقلو تحت پوشش بهزیستی هستند و پرداخت کمک هزینه معیشت خانواده های دارای فرزند چندقلو بر اساس بعد خانوار به صورت ماهیانه تا پایان ۶ سالگی فرزندان انجام می شود.
وی اظهار نمود: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده های دارای فرزندان چند قلو، پرداخت کمک موردی حسب تأمین اعتبار و  نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستور العمل جامع حمایت های مالی، ارائه خدمات حمایتی مورد نیاز به خانواده های تحت پوشش دارای فرزند چندقلو در حد امکانات، ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره ای و ارائه خدمات مددکاری از مهمترین خدمات و حمایت های بهزیستی از این خانواده هاست.

کد خبر 108317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد