شهرستان بوشهر/جلسه مشورتی مناسب سازی فضای شهری  برگزار شد

دومین جلسه هم اندیشی و مشورتی مناسب سازی فضای شهری با حضور آرزو منوچهری مدیر بهزیستی و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی و شورای ساماندهی سالمندان شهرستان بوشهر، نمایندگان شهرداری ، پلیس راهور ، کانون بازنشستگان ، مسئول بنیاد فرزانگان و رییس هیئت مدیره انجمن معلولین در دفتر مدیر بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان  بوشهر ، در ابتدای این جلسه آرزو منوچهری مدیر بهزیستی و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی و شورای ساماندهی سالمندان شهرستان بوشهر ضمن بررسی مصوبات جلسات قبل و بررسی وضعیت مناسب سازی معابر عمومی برای توانخواهان، سالمندان ، جانبازان برای استفاده این عزیزان از امکانات شهری در جامعه اقدامات صورت گرفته را بسیار ضعیف دانست و از مسئولین ذی ربط خواست تا با بررسی بیشتر امکانات و فضای بسیار مناسب برای این قشر از افراد جامعه را فراهم کنند.

منوچهری گفت: از آنجاییکه توانخواهان و افراد دارای معلولیت به عنوان بخشی از جمعیت کشور باید از حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی برخوردار باشند خواستاراجرای حقوق این افراد در چامعه شد.

این مسئول افزود: با توجه به در پیش بودن هفته سالمندان ، نقش و جایگاه تکریم و احترام به سالمندان  را  از وظایف اصلی خودمان می دانیم و از دستگاه های مرتبط خواست تا با برنامه ریزی های مناسب و ایجاد رفاه ، فضای شاد را برای این عزیزان فراهم کنند.

معصومه رستمیان کارشناس پیگیری و مناسب شهرستان بوشهر با توجه به بررسی صورت گرفته  در سطح شهرستان و نقاط پر رفت آمد برای توانخواهان از شناسایی 30 نقطه توسط دبیرخانه مناسب سازی خبر داد و گفت: با هماهنگی شهرداری ها و پلیس راهور در سال 1400 تابلوهای مخصوص پارک ویژه خودرو معلولین در سطح شهرها نصب شد.
عالی بازدار مسئول  کانون بازنشستگان نیز گزارشی را از روند تامین مالی خانه امید برای بازنشستگان ارائه داد و اظهار امیدواری کرد  به زودی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی مراحل کلنگ زنی در مجاورت پارک چلالی شهر بوشهر در هفته دولت به مرحله اجرا در خواهد آمد.
در پایان نیز نمایندگان شهرداری و دیگر اعضاء گزارش را از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در راستای مناسب سازی معابر شهری ارائه دادند.

کد خبر 64580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد