اردبیل|   به مناسبت گرامیداشت هفته نکوداشت ناشنوایان عنوان شد.

به گزارش روابط عمومی، مدیر اداره بهزیستی شهرستان اردبیل در رابطه با عوامل وعلل ناشنوایی گفت: شایع ترین علت ناشنوایی نقص مادر زادی بوده و با غربالگری به موقع و تشخیص زود هنگام می توان از معلولیت شنوایی پیشگیری کرد.

مهدوی تصریح کرد: سازمان بهزیستی با استفاده از روش های درمانی از قبیل؛ تحویل سمعک، کاشت حلزون و زبان اشاره  شرایط بهره‌مندی بیشتری را برای ناشنوایان فراهم می کند.

این مسئول افزود: خدمات آموزشی و توان بخشی در مراکز روزانه تحت نظارت بهزیستی شهرستان شامل گفتار درمانی، کلاسهای آموزشی برای کودکان کاشت حلزون و کم شنوا ارائه می شود.

وی گفت: پرداخت کمک هزینه تامین و تعمیر وسایل توانبخشی به کودکان نیازمند، پرداخت کمک هزینه درمان به افراد ناشنوا، پرداخت وام خود اشتغالی از جمله خدمات ارائه شده در بهزیستی شهرستان می باشد.

او ادامه داد: دو هزار پرونده مددجویی ناشنوا داریم که هزار نفر مستمری بگیر و هزار نفر از خدمات غیر مستمر بهزیستی استفاده می کنند.

 وی خاطرنشان کرد: هفته گرامیداشت ناشنوایان فرصتی است که نیازها و چالشهای جامعه ناشنوایان را بررسی و برای رفع نیازها اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 118412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد