بهره مندی ۱۲ هزار و ۶۰۰ سالمند از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی استان

به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامی داشت روز جهانی سالمندان با شعار" سالمندی فعال، فردایی بهتر" با حضور مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی، مدیرکل و معاون امور توانبخشی بهزیستی، مدیر و رئیس مرکز تامین و توسعه شهید صبوری شهرستان اردبیل و مدیران و مسئولان مراکز و خانه های نگهداری از سالمندان در یکی از مراکز توان بخشی روزانه تحت نظارت برگزار شد.

در این نشست حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان ضمن ارج نهادن به مقام شاخص و والای پدران و مادران دلسوزمیهن عزیز و تبریک روز جهانی سالمند گفت: درسایه تلاش های صورت گرفته توسط همکاران حوزه توان بخشی و شرکای اجتماعی در سطح استان اردبیل نزدیک ۱۲ هزار و ۶۰۰ سالمند تحت پوشش خدمات مستمر و غیر مستمربهزیستی استان هستند.

 مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: تعداد ۱۳ مرکز در حال ارائه خدمات هستند که ۳ مرکز آن بصورت روزانه، یک مرکز بصورت ویزیت در منزل و ۹ مرکز هم در حال ارائه خدمت بصورت شبانه روزی می باشند که در سطح استان ۵۰۰ نفر از سالمندان از خدمات این مراکز از قبیل؛ گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی، روانشناسی، مددکاری و غیره بهره مند می شوند.

رضایی اضافه کرد: امروز دغدغه ای که وجود دارد این هست که بهزیستی به عنوان دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان عزیز عهده دار پیگیری مطالبات و نیازهای سالمندان در سطح استان می باشد و توجه به این که اعضای کارگروه شورای سالمندی که بیش از ۱۷ دستگاه عضو آن هستند وظایف خودشان را  باید در اسرع وقت انجام دهند به یک مطالبه جدی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته طی برگزاری جلسه شورای ساماندهی سالمندان مقرر گردید برخی از عزیزان سالمند در دستگاه های اجرایی به عنوان مشاور سالمند تعیین و مسایل و مباحث سالمندی را انتقال و پیگیری کنند تا با این اقدام مباحث و مسایل سالمندی بصورت جامع و هدفدار مدیریت و هدف گذری شوند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به شرایط جامعه امروز و کاهش زاد و ولد، سمت و سوی حرکت جامعه امروز به مرزهای سالمندی نزدیک شده است و نیاز هست که برنامه ریزی های دقیق و کاملاً جدی در این باره تدارک و تمهیدات لازم هم در نظر گرفته شود.

او خاطر نشان ساخت: توجه و تکریم سالمندان به عنوان حلقه مفقوده جامعه و خانواده های امروزی بوده و نیازمند همراهی و مشارکت همه دستگاه های اجرایی و شرکای اجتماعی هست تا خدمات با سطح کیفی بالاتری به سالمندان ارائه شود.

گفتنی است در پایان به پاس تلاش ها و خدمات ارائه شده در طی سال از مسئولین، مدیران مراکز و خانه های نگهداری از سالمندان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

کد خبر 118517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد