نزدیک به ۳ هزار بیمار اعصاب وروان تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۲۴  بیمار دارای مشکلات اعصاب و روان وروانی مزمن تحت پوشش بهزیستی هستند و ۲ مرکز شبانه روزی نگهداری در استان فعالیت می کنند که ۳۳۷ نفر از خدمات شبانه روزی این مراکز بهره مند هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو عنوان کرد:بهزیستی، بیماران روانی مزمن با تشخیص کمیسیون پزشکی (تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت) را در محدوده ی سنی ۱۵ تا ۶۰ سال در مراکز پذیرش می کند.

وی افزود: خدمات مراقبتی توانبخشی، ویزیت پزشک و روانپزشک، خدمات کاردرمانی، خدمات پرستاری، خدمات روانشناسی، خدمات مددکاری، خدمات حرفه آموزی به بیماران ارائه می شود.

این مقام مسئول برگ خلاصه پرونده بستری در بیمارستان روانپزشکی و در صورت فقدان سوابق بستری، مستندات و سوابق تشخیصی و درمانی آزمایشات پاراکلینیکی، آزمایشات ایدز،هپاتیت ،تست توبرکولین، گزارش مددکاری از وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانوار، قیم نامه برای بیماران محجور، برگه دستور قضایی ارجاع برای افراد مجهول الهویه یا بی سرپرست یا فاقد سرپرست موثر (ارجاعی از دستگاه قضایی)،  نامه ستاد پذیرش و... را از جمله مراحل پذیرش و تشکیل پرونده بیمار در مراکز شبانه روزی بیماران روانی مزمن برشمرد.

خدابنده لو دستیابی بیماران به سطح عملکرد روانی اجتماعی نسبتا مطلوب، استقلال و خودکفایی نسبی و یا آمادگی برای ورود  به جامعه وعدم تمایل فرد و یا خانواده به دریافت خدمات از مرکز  را از شرایط ترخیص این بیماران عنوان کرد.

کد خبر 108889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد