برگزاری همایش سواد فضای مجازی و خانواده در بیجار

همایش سواد فضای مجازی و خانواده با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نو پدید بویژه فضای مجازی ، در شهرستان بیجار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کردستان؛ این همایش با همکاری اداره بهزیستی شهرستان بیجار و دانشگاه پیام نور و با حضور جمعی از دانشجویان و خانواده‌های آنان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

علی جعفری‌ مخواه کارشناس حوزه فضای مجازی، در این همایش به آسیب شناسی فضای مجازی، بررسی مزایا و معایب فضای مجازی و تأثیر آن بر سبک زندگی خانوادگی، لزوم استفاده درست از رسانه‌ها بویژه تلفن همراه و در معرض خطر بودن خانواده‌ها و نسل نوجوان و جوان پرداخت و افزود: امروزه قدرت‌های جهان از فضای مجازی به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم علیه فروپاشی خانواده‌ها و در راستای منافع خود و ایجاد آشوب در کشورهای اسلامی استفاده می کنند.

لذا خانواده‌ها باید با هوشیاری و آگاهی بیش از پیش بر نحوه استفاده فرزندانشان از فضای مجازی نظارت داشته باشند تا آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر روح و روان و زندگی فرزندانشان تأثیر مخرب نداشته باشد.

وی بالابردن سطح آگاهی اجتماعی خانواده‌ها، آموزش مهارت های زندگی خانواده‌ها به فرزندان، آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان و دانشجویان را از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در این زمینه دانست.

برگزاری همایش سواد فضای مجازی و خانواده در بیجار

کد خبر 94877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد