سامانه ی پیامکی معبر 3000012322
سامانهی معبر، راهی برای ارتباط مستقیم شهروندان ، بهزیستی و مسؤولان اجرایی می باشد .
شهروندان گرامی در سطح استان مخصوصا افراد دارای معلولیت وجانبازان عزیز میتوانند با ارسال پیامک به شماره 3000012322 مشکلات و شکایات خود را در خصوص وضعیت مناسب سازی فضاهای شهری و اداری مطرح کنند .
لازم به ذکر است در پیامکهای ارسالی می بایست این نکات مورد نظر گرفته شود تا امکان بررسی و پیگیری آن میسر شود:
درج نام استان و نام شهرستان مربوطه همچنین درج نام و نام خانوادگی فرد و درصورت معلولیت و یا جانبازی ذکر نوع و شدت معلولیت و اشاره دقیق به نوع مشکل یا مورد درخواستی و ذکر آدرس مکان مورد نظر .
دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات شهروندان درخصوص مناسب سازی از طریق سامانه معبر
الف: سامانه:
سامانه (3000012322) سامانه ای پیامکی است که به منظور دریافت و پیگیری مشکلات هم میهنان در زمینه مناسب سازی ایجادشده است .
هم میهنان گرامی می توانند مراتب شکایات و مشکلات خود را صرفا در این خصوص با ارسال پیامک که شامل شرح مشکل- نام منطقه یا محله -شهرستان-استان-دستگاه اجرایی مربوطه است به دبیرخانه اعلام نمایند.
ب: دبیرخانه مرکزی:
دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور محل دریافت و ارجاع پیامهای واصله می باشد.
پیامهای واصله حداکثر 72 ساعت پس از دریافت و بازبینی مورد بررسی قرار خواهند گرفت .(*پیامک دریافت و پیگیری موضوع ، به فرد ارجاع دهنده ارسال خواهد شد.)
پس از بررسی و تشخیص ارتباط موضوع -مراتب به دبیرخانه های استانی یا دستگاههای اجرایی مربوطه در سطح ملی ارجاع می گردد.
دبیرخانه ستاد همچنین موظف به جمع آوری آمار و عملکرد استانها در خصوص پیامهای ارجاعی،پیگیری در سطح ملی و تهیه آمار نهایی عملکرد جهت ارجاع به مسئولین ارشد کشوری می باشد .
ج: دبیرخانه های استانی:
کارشناسان دبیرخانه های استانی موظفند پیامهای واصله از دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور را حداکثر ظرف مدت 72 ساعت طی مکاتبه به دستگاههای اجرایی مربوطه ارجاع دهند .
درصورت عدم وصول پاسخ تا20 روز پیگیری اول بعمل می آید.
چنانچه بازهم پاسخ واصل نشد . 15 روز بعد پیگیری دوم بعمل می آید.
نهایتا مراتب اقدامات بعمل آمده پس از مدت مذکور به دبیرخانه اعلام می گردد.
نظر شما