سند ساماندهی سالمندان استان همدان تدوین می شود

مسئول دبیرخانه ساماندهی سالمندان استان همدان گفت: سند ملی سالمندان باید به صورت بومی تدوین و طی آن، راهبردها، اهداف، دستگاه ها و وظایف مربوط به آنها به صورت استانی گردآوری شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان همدان، مهندس عبدالحسین نوری؛ مسئول دبیرخانه ساماندهی سالمندان استان همدان پنجشنبه در نخستین کمیته تخصصی رفاهی و حقوقی ذیل شورای سالمندان استان که در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان برگزار شد؛ عنوان کرد: کمبود زیرساخت‌های مراقبت از سالمندان یکی  از چالش‌های سالمندی جمعیت است که در این راستا تفاهم نامه ای سه جانبه با سازمان نظام پرستاری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان منعقد شد.

وی با تاکید بر اینکه سهم جمعیت سالمند ایران از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۲۱ (طی ۲۳ سال)، از ۱۰ به ۲۰ درصد خواهد رسید، خواستار اعلام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دستگاه‌های اجرایی سطح استان با هدف بهره‌گیری بهینه برای سالمندان و برنامه‌ریزی در خصوص اجرایی کردن اهداف تخصصی کمیته امور رفاهی و حقوقی شد.

مسئول دبیرخانه ساماندهی سالمندان استان همدان با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی برای تخصصی پیش رفتن این جلسات باید نمایندگان ثابتی را به این جلسات معرفی نماینید، افزود:ابلاغ جهت نمایندگان ثابت صاحب‌نظر و توانمند  صادر و در جلسه بعدی اعطا خواهد شد.

مهندس نوری در ادامه به ضرورت پیگیری بانک اطلاعاتی سالمندان استان همدان تاکید کرد و خواستار همکاری دستگاه های اجرایی در پیشبرد این مهم شد.

وی تاکید کرد: سند ملی سالمندان باید به صورت بومی تدوین و طی آن، راهبردها، اهداف، دستگاه ها و وظایف مربوط به آنها به صورت استانی گردآوری شود.

در ادامه این نشست تخصصی، سید مجید حسنی؛ معاون اجتماعی و فرهنگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان و اعضای این کمیته به تشریح اقدامات مربوطه در راستای بهبود وضعیت رفاهی و حقوقی سالمندان پرداختند

کد خبر 88098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد