نشست هم اندیشی مدیران و روسای بهزیستی خراسان رضوی، فرصتی منحصربفرد برای شناسایی و رفع چالش ها

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در هم اندیشی علمی کاربردی مدیران و روسای بهزیستی استان که امروز صبح در شهرستان طرقبه آغاز شد، گفت: هدف از برگزاری این هم نشست، ارتقاء سطح شایستگی‌های علمی و مهارتی و قادر ساختن یک مدیر پر کار برای حل مسائل‌ می‌باشد. در اینجا به‌دنبال دستیابی به ایده‌های جدید هستیم. این هم‌اندیشی‌ها ابزاری برای دستیابی به تعداد بیشتری از عقاید در مدت زمانی کوتاه را مهیا می‌کند.

دکتر مسعود فیروزی ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو، ادامه داد : درود می‌فرستیم به روح شهداء بزرگوار، کسانی که جان خود را برای تاختن در مسیر حق و خدمت به مردم ایثار نمودند و درود می‌فرستیم به روح معمار و معیار انقلاب که برگ جدیدی را در تاریخ اسلام رقم زدند و ما در سازمان بهزیستی افتخار می‌کنیم که به عنوان خادمین نظام بخشی از عمرمان را در این مسیر صرف می‌کنیم.

وی افزود: خداوند را شاکریم که ما را از متمسکین به ولایت علی ابن ابیطالب (ع) قرار داده و خوشه‌چین مسیر اهل بیت(ع) هستیم و همینطور قسمت و روزی ما کرده تا در سازمانی خدمت کنیم که جامعه هدف آن، افرادی هستند که همواره در تمامی احادیث درخصوص لزوم توجه به آنها توصیه شده است.

فیروزی با بیان اینکه این جلسه با هدف هم‌اندیشی و ارتقای کیفیت کاری، مرور دستورالعمل‌ها، بررسی چالش‌ها ارائه راهکارها و انتظارات متقابل از شهرستان‌ها به منظور خدمات‌رسانی بهتر به جامعه هدف تدارک دیده شده است، گفت: این جلسات فرصت منحصر به فردی را از طریق هم‌اندیشی فراهم می‌سازد. هدف از برگزاری این جلسات ارتقاء سطح شایستگی‌های علمی و مهارتی و قادر ساختن یک مدیر پر کار برای حل مسائل‌ می‌باشد. در اینجا به‌دنبال دستیابی به ایده‌های جدید هستیم. این هم‌اندیشی‌ها ابزاری برای دستیابی به تعداد بیشتری از عقاید در مدت زمانی کوتاه را مهیا می‌کند و ارزش فراوانی برای شناسایی چالش‌ها و فرصت‌ مناسبی رابرای مقابله با مسایل و مشکلات سازمانی و حل مسئله ایجاد می‌نماید.

نشست هم اندیشی مدیران و روسای بهزیستی خراسان رضوی، فرصتی منحصربفرد برای شناسایی و رفع چالش ها

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: یک مدیر باید توانایی برقراری ارتباط با دیگران را داشته باشد و موجبات رضایت کارمندان و مددجویان را فراهم سازد، فضایی باز، آزاد و با نشاط را در محیط کار ایجاد نمایند. روسای شهرستان‌ها ملزم هستند که به تمامی مفاد قانون اشراف کامل داشته و طرح و شیوه‌ روشنی برای حصول اهداف داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت آگاهسازی مردم نسبت به خدمات بهزیستی، گفت: در سال گذشته تحولات زیادی را درحوزه‌های مختلف بهزیستی شاهد بودیم. باید مسئولیت محوله به خود را به درستی انجام دهیم و کار درست را به عموم مردم به‌درستی منتقل سازیم و بتوانیم در تمامی حوزه های مربوطه، فعالیت‌ها و خدمات بهزیستی را معرفی نماییم.

فیروزی افزود: اگر برخی از اتفاق‌ها در هر سازمان و سیستمی رخ دهد، اضمحلال آن قطعی است. اولین نکته ضایع کردن اصول و پرداختن به نکات فرعی، بی‌توجهی به مبناهای اساسی است که بنیان آن دستگاه را شکل می‌دهد. نباید به مسائل فرعی بپردازیم و نکات اساسی را از یاد ببریم. مبادا یک مدیر به رنگ و چیدمان اتاقش بیشتر از رنگ رخساره مددجو توجه نماید. نکته دوم خانه‌نشین کردن انسان‌های فاضل و توانمند و به کار گماردن انسان‌های کم‌مایه و ناتوان است.

نشست هم اندیشی مدیران و روسای بهزیستی خراسان رضوی، فرصتی منحصربفرد برای شناسایی و رفع چالش ها

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی وظایف متعددی دارد و متولی سلامت اجتماعی است، گفت: بهزیستی مولود انقلاب است و از ادغام ۱۶ دستگاه و نهاد پروظیفه در راستای فرمایش حضرت امام(ره) برای خدمت به صاحبان اصلی انقلاب ایجاد شده است. بیش از یک هزار و ۲۰۰ موسسه که مجوز از بهزیستی دارند و تحت نظارت می‌باشند، حدود ۳۰۰ مرکز شبانه‌روزی که بالغ بر ۲۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند و هرکدام از این مراکز مسئولیت‌های متفاوتی دارند و توجه ویژه‌ای را می‌طلبند، بیش از۳۰۰ مرکز مشاوره، حدود ۳هزار و ۲۰۰ مرکز روزانه ترک اعتیاد، بیش از ۱۰۰ مرکز روزانه آموزش معلولین و... تنها بخشی از وظایف و مسئولیت‌های این سازمان را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در انتها خاطرنشان کرد: بنده خداقوت می‌گویم به همه همکاران در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها که با حداقل چشمداشت، حداکثر اهتمام خود را به‌کار می‌بندند و علیرغم وجود منابع محدود تمام تلاش خود را در تامین نیازهای نامحدود جامعه هدف به‌کار می‌بندند.