دیّر / کمیسیون تشخیص نوع و شدت معلولیت بهزیستی شهرستان دیّر برگزار شد

این کمیسیون با حضور دبیر کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت بهزیستی استان، رئیس و کارشناسان امور توانبخشی بهزیستی و اعضاء کمیسیون پزشکی شهرستان دیّر ، جهت تعیین درصد معلولیت در ستاد اداری این شهرستان برگزار شد .

اعظم غریبی دبیر کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت بهزیستی استان گفت :کمیسون پزشکی فرآیندی است که طی آن بررسی مستندات و مدارک پزشکی دال بر اختلالات و بیماری های منجر به معلولیت انجام گرفته و ارزیابی نوع و شدت معلولیت توسط متخصصین توانپزشکی در کمیسیون پزشکی توانبخشی انجام می شود .

دیّر / کمیسیون تشخیص نوع و شدت معلولیت بهزیستی شهرستان دیّر برگزار شد

 غریبی با بیان اینکه کمیسیون ICF تعیین شدت معلولیت توسط هر شهرستان مربوطه هریک ماه تشکیل می گردد، افزود: نتایج ارزیابی در کمیسیون پزشکی شهرستانها با حضور حداقل ۳ نفر و حداکثر ۵ نفر توسط کارشناس با نوع معلولیت مرتبط تشکیل می شود و اعضاء کمیسیون شامل فیزیوتراپ‌، گفتار درمانگر، شنوایی سنج ، بینایی سنج و پزشک معتمد است و اعضا با توجه به نوع معلولیت در کمیسیون حضور پیدا می کنند .

محمد کرمی رئیس بهزیستی شهرستان دیّر ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری  جلسات کمیسیون پزشکی و تشکیل پرونده برای افراد تایید شده گفت : طی این جلسات پرونده معلولین جهت تایید و تعیین شدت معلولیت توسط متخصصان بررسی تا مراحل تشکیل پرونده و اولویت دریافت خدمات سازمان انجام شود.
کرمی گفت: در حوزه توانبخشی کمیسیون پزشکی به منزله درگاه ورود افراد دارای معلولیت به منظور دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر تشکیل می‌شود و پس از تائیدیه کمیسیون بر اساس استاندارد جهانی تشکیل پرونده و کمیته توانبخشی، نیاز سنجی و اولویت بندی صورت می‌گیرد.

کد خبر 65118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد