دشتی|مرکز شنوایی سنجی نوزادان در بخش کاکی افتتاح شد

دومین مرکز شنوایی سنجی شهرستان دشتی و اولین مرکز در بخش کاکی با همکاری شبکه بهداشت و درمان آن شهرستان در مرکز خدمات جامع سلامت شهیدان توپال شهر بادوله افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ، مراد زارع رئیس بهزیستی شهرستان دشتی در این خصوص اظهار داشت: شنوایی سنجی کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار است و والدین نوزاد باید حساسیت زیادی برای انجام این آزمایش ها داشته باشند.

وی همچنین در رابطه با تاخیر در سنجش شنوایی کودکان گفت: تأخیر در تشخیص کم شنوایی، تأثیر غیرقابل برگشتی بر تحول زبانی و گفتاری دارد. در صورت وجود کم شنوایی عمیق، کودک بدون استفاده از سمعک یا دیگر وسایل تقویتی، هیچ گونه دسترسی به گفتار ندارد و در نتیجه رشد زبانی و گفتاری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کم شنوایی تأثیر منفی چشمگیری بر رشد زبانی کودک دارد که با تشخیص زودهنگام و انجام غربالگری شنوایی از مشکلات و پیامدهای بعدی جلوگیری می شود.

 مهندس احمدی ریاست شبکه بهداشت شهرستان بیان کرد: غربالگری شنوایی آزمونی، سریع و مقرون به صرفه است که افراد را به دو گروه «سالم» و « نیازمند ارزیابی جامع» تقسیم می کند.
وی با بیان اینکه، غربالگری شنوایی نوزادان ، امری مقرون به صرفه است، افزود:  کم شنوایی ممکن است در هر زمان ایجاد شود. و در نوزادان با انجام غربالگری شنوایی و تشخیص بهنگام مشکلات شنوایی و با ارجاعات لازم دامنه مشکلات شنوایی کاهش می یابد.
احمدی بیان داشت: با انجام اقدامات مداخله ای مناسب، رشد زبانی، درکی و اجتماعی این نوزادان، به احتمال زیاد مشابه همسالان شنوای آنها خواهد شد.

دشتی|مرکز شنوایی سنجی نوزادان در بخش کاکی افتتاح شد

کد خبر 62431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد