مردمی سازی ، شفاف سازی و توانمندسازی رویکرد اصلی سازمان بهزیستی است

جلسه شورای اداری بهزیستی مازندران با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران ، روح الله سلگی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ، دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران ، معاونین و روسای ادارات بهزیستی مازندران به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فریبا بریمانی ، مدیرکل بهزیستی مازندران در این جلسه سازمان بهزیستی را مولود انقلاب اسلامی دانست و گفت : ۵۲ وظیفه بر عهده ی سازمان بهزیستی گذاشته شده است که رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر ، زنان سرپرست خانوار، مسوولیت سلامت اجتماعی ، امور سالمندان، افراد دارای معلولیت ، کودکان کار و خیابان، زنان و دختران  آسیب دیده و در معرض آسیب، کاهش طلاق، مشاوره، اشتغال و مسکن، آموزش های پیش از ازدواج و ... بخشی از آن می باشد.

وی بهزیستی را سازمانی پویا ، تحول گرا و برنامه محور برشمرد و افزود : هدف سازمان بهزیستی استفاده از ظرفیت های دستگاه ها و خیرین برای پیشبرد اهداف بهزیستی و کمک به جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مردمی سازی ، شفاف سازی و توانمندسازی رویکرد اصلی سازمان بهزیستی می باشد، ادامه داد : توانمندسازی یکی از اولویت های سازمان بهزیستی می باشد که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دکتر بریمانی اشتغالزایی جامعه هدف را یکی از روش های توانمندسازی برشمرد و گفت : یکی از اهداف بهزیستی مازندران در سال جاری تسهیلگری در ایجاد 4841 شغل می باشد که امید است با همکاری کارگروه اشتغال استانداری و بانک های عامل ، اقدامات خوبی در جهت اشتغالزایی جامعه هدف صورت گیرد.‌

مدیرکل بهزیستی  با بیان اینکه در سال گذشته 1101 واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی واگذار شده است ، ادامه داد:  تعهد بهزیستی مازندران در سال جاری واگذاری 1000 واحد مسکونی به جامعه هدف می باشد که امید است با همکاری خیرین این امر محقق شود.

دکتر بریمانی با بیان اینکه  مناسب سازی فضای شهری تنها مختص افراد دارای معلولیت نیست ، گفت : تردد آسان ، بدون خطر و مناسب سازی اماکن و فضاهای شهری حق هر شهروند ایرانی دارای معلولیت است بنابراین همه دستگاه ها باید در این راستا تلاش کنند.

کد خبر 61320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد