کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار با آغاز موج ششم کرونا در استان

ایزدپور هدف از برگزاری این جلسه را برنامه ریزی بمنظور اجرای فعالیت ها اداری و ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف و مقابله با شیوع این ویروس در مراکز تحت نظارت بیان داشتند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار بهزیستی استان با حضور مدیرکل، معاونین و روسای ستادی در محل سالن فیاض بخش اداره کل برگزار شد. در این جلسه روسا و رابطین شهرستانی کمیته نیز از طریق ویدئو کنفرانس شرکت داشتند.

علیرضا ایزدپور مدیرکل ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و تبریک ایام الله دهه فجر از خدمات و زحمات اعضای کمیته از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا کنون که نزدیک به ۲ سال می شود تقدیر و این خدمات را همانند جهاد برشمرده و هدف از برگزاری این جلسه را برنامه ریزی بمنظور اجرای فعالیت ها اداری و ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف و مقابله با شیوع این ویروس در مراکز تحت نظارت در موج ششم کرونا بیان داشتند.

وی با اشاره به آغاز موج ششم کرونا در کشور ضمن اعلام آمادگی به کلیه واحدهای ستادی و شهرستانی، ویژگی این موج از بیماری را میزان سریع انتقال آن و درگیری سنین پایین بیان و ابراز داشتند : ضمن توجه به مراکز روزانه همانند موج های قبلی باید توجه ویژه ی به مراکز نگهداری شبانه روزی خصوصا خانه نگهداری سالمندان و فرزندان شبانه روزی داشت و انتظار می رود همانند گذشته دستورالعمل های ابلاغی با دقت و نظارت کافی اجرایی شود.

ایزدپور ادامه داد : با توجه به ویژگی انتقال سریع این بیماری و احتمال درگیری برخی از همکاران در روزهای آینده، برنامه ریزی لازم در خصوص تامین نیروهای جایگزین به ویژه در مراکز اورژانس اجتماعی و خط ۱۴۸۰ توسط معاونین انجام گردد.

مدیرکل بهزیستی استان ضمن اعلام آماده باش به کلیه نیروهای ستادی و شهرستانی بمنظور مقابله با موج ششم کرونا خواستار هماهنگی با داوطلبین ثبت نام شده در حوزه مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت سمن ها و موسسات خیریه بمنظور همکاری در روزهای بحرانی شده و افزودند : با لطف خداوند و همکاری مردم ان شالله به روزهای بحرانی نخواهیم رسید ولی نیازمند است از امروز برنامه ریزی لازم را بمنظور آمادگی برای روزهای سخت کرونا انجام دهیم تا در آینده غالفگیر نشده و با کمترین خسارت جانی و مالی این موج را پشت سر بگذاریم.

ایزدپور در ادامه سخنان خود با اشاره به رنگ بندی کرونایی استان، استفاده از فضای مجازی و درصورت رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت حضوری را یکی از مهمترین اقدامات اجرایی در کنترل این بیماری اذعان و افزودند : رصد اقدامات و اجرای پروتکل های بهداشتی در مراکز تحت نظارت بر عهده معاونین و بازوان اجرای ایشان در این موضوع روسا و کارشناسان شهرستان هستند، باید بر این موضوع تاکید داشت یکی از مهترین و موثر ترین راه های مقابله با این ویروس که در گذشته هم تجربه و نتیجه داده است رعایت دقیق دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی است.

وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر مجدد از کلیه همکاران و به ویژه  اعضای کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار بهزیستی استان، خواستار ارسال گزارش روزانه روسا و رابطین شهرستانی از اقدامات و موارد با موضوع کرونا به دبیرکمیته و معاونین اداره کل شده و ابراز داشتند : والاترین هدف در سازمان بهزیستی ارائه خدمات مطلوب و رضایتمندی جامعه هدف است و این امر جزء در سایه همدلی و همراهی تحقق نخواهد یافت.

در ابتدای این جلسه سید نظام الدین زرگری دبیر کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار بهزیستی استان ضمن ارائه گزاشی از عملکرد و اقدامات اجرای این کمیته با موضوع پیشگیری از شیوع کرونا ابراز داشتند : ساده انگاری بزرگترین ضربه در مقابله با این بیماری است و باید همانند ابتدای شیوع این ویروس به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و رعایت کرد.

وی یکی از موضوعات مهم در کنترل و پیشگیری شیوه ویروس کرونا را اجرای کنترل هوشمند مراجعین به هنگام مراجعه به ادارات بهزیستی در سطح استان و همکاری پرسنل به رعایت دستورالعمل ها بهداشتی و عدم مراجعه به محل خدمت خود با داشتن اعلام بیماری دانسته و خواستار آماده سازی بیش از پیش استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در انجام فعالیت های اداری همکاران در منزل و خارج از محیط اداره شدند.

کد خبر 51836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد