بوئین میاندشت | مناسب سازی مستلزم تغییر نگرش نسبت به افراد دارای معلولیت

سومین کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان شهرستان بوئین میاندشت در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

سومین کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان با حضور دکتر باتوانی بخشدار بخش مرکزی، قاسم براتی رئیس اداره بهزیستی، روسا و تعدادی از کارشناسان ادارات شهرستان با هدف ارزیابی شاخص های مناسب سازی و اقدامات عضو کمیته مناسب سازی در سالن اجتماعات فرمانداری بوئین میاندشت برگزار گردید.

در ابتدا قاسم براتی رئیس بهزیستی بوئین میاندشت، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری دخت نبی اکرم و سالروز شهادت سردار سلیمانی از برخی ادارات که در امر مناسب سازی اهتمام و همکاری همه جانبه داشته اند تشکر و قدردانی نمود.

براتی ضمن بیان ضوابط و نکات مناسب سازی خواستار تغییر نگرش نسبت به افراد دارای معلولیت و تلاش هرچه بیشتر در جهت رفع مشکلات تردد این قشر از جامعه شد. وی بیان نمود: افراد دارای معلولیت دارای استعداد و توانمندی های بسیار می باشند که به دلیل وجود موانع فیزیکی و عدم دسترس پذیری فضای شهری، حضور و مشارکت فعال اجتماعی ایشان با مشکل روبرو شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: با تشکیل کمیته های مناسب سازی به صورت مستمر و پیگیری های صورت گرفته توسط بهزیستی و همچنین نظارت  شهرداری بر فرآیند صدور پروانه ساختمان با رعایت اصول مناسب سازی در احداث ساختمان های جدید ادارات تا حدودی نسبت به مناسب سازی اقدامات قابل توجهی در سطح شهرستان صورت پذیرفته است.

در ادامه بخشدار بخش مرکزی ضمن ملزم نمودن مسئولین جهت رفع موانع موجود در اماکن دولتی و عمومی شهری و روستایی، مناسب سازی را زمینه ساز حضور هر چه بیشتر سالمندان، معلولان و جانبازان در اجتماع عنوان نمود و بر بهبود فضای فیزیکی شهر تاکید نمود. باتوانی عنوان نمود: تمامی مسئولین شهرستان موظف به رعایت اصول مناسب سازی می باشند و ادارات باید گزارش عملکرد و پیگیری خود را در این زمینه به صورت مکتوب به اداره بهزیستی اعلام نمایند.

در پایان هر کدام از اعضای کمیته به بیان دیدگاه ها و گزارش اقدامات انجام شده و در دست اقدام ادارات در زمینه مناسب سازی پرداختند.

کد خبر 50402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد