به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی به نحوه تشکیل این مراکز براساس توزیع جغرافیایی و جمعیتی مددجویانمستمری بگیر دراستان زنجان اشاره کرد و تاکید نمود : بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۵۰ خانوار تحت پوشش یک مرکز قرار میگیرند و نحوه فعالیت مراکز بر محور مددکاری اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهند بود .
وی یاداورشد :تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزشها و فرهنگهای مردم در هر منطقه از موارد جلب و جذب آحاد جامعه برای دریافت خدمات از مراکز مثبت زندگی است.
محمدی خاطر نشان کرد : افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات تنها به یک مرکز با دسترسیپذیری آسان مراجعه خواهند کرد و سهولت در تردد و نزدیکی به محل زندگی مددجو از مزایای این مراکز است
وی دیتابیس بودن این مراکزرا برای بهزیستی و نظام مدیریت دادهها مهم دانست و گفت : بطوری که در بستر IT اطلاعات دریافت خدمات تمامی افراد یک خانوار به صورت یکجا برای ما قابل مشاهده و دسترسی است.
محمدی به رعایت مناسب سازی و فضای مراکز خدمات بهزیستی تاکید کرد و افزود : ورودی ها ی مرکز ، راهروها ، پله ها ، همچنین رعایت سطوح شیبدار فضای پذیرش مرکز ، فضاهای بهداشتی و کف سازی مراکز و استفاده از تجهیزات و ضوابط ایمنی و حفاظتی باید متناسب با نیازهای فرد دارای معلولیت باشد
این مقام مسئول با بیان اینکه بهزیستی به عنوان نهادی تاثیر گذار در ارتقاء سلامت اجتماعی در حوزه رفاه اجتماعی ، منشاء ارائه خدمات ارزشمند تخصصی به گروه های مختلف جامعه است ، تصریح کرد : مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان ، کاهش ترددهای غیر ضروری به مراکز و ادارات بهزیستی ، گسترش و فراگیری خدمات سازمان و توزیع عادلانه خدمات ، افزایش رضایت مندی مردم از خدمات سازمان و... فعالیت خواهند کرد.
محمدی با بیان اینکه ۲۲ خدمت در همه حیطههای اجتماعی ،توانبخشی و پیشگیری در مراکز مثبت زندگی استان ارائه خواهد شد ، افزود : یکی از مزیت های مراکز مثبت زندگی محله محور بودن آن است که ضمن پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، شناسایی افرادی که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن را دارند اما شناسایی نشدهاند نیز صورت میپذیرد و ضمن دسترسپذیری و نفوذ بیشتر خدمات، رضایتمندی مخاطب را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه این مراکز با هدف ارتقاء کیفیت خدمات بهزیستی به مددجویان شکل گرفته است اظهارداشت : قبل از ایجاد مراکز مثبت زندگی افراد برای دریافت خدمات به مکان ها مختلف و جداگانه مراجعه می نمودند که این مدل ارائه خدمت ضمن افزایش قیمت خدمات، رضایتمندی فرد را به همراه نداشت و خوشبختانه با ایجاد مراکز مثبت زندگی مددجویان برای دریافت خدمات خود به یک مکان مراجعه و از خدمات بهزیستی بهره مند می گردند .
نظر شما