در رسانه| ارائه خدمات مداخله و سازش برای  ۲۷ هزار زوج در آستانه طلاق

مدیر کل بهزیستی استان همدان از ارائه خدمات مداخله و سازش برای بیش از ۲۷ هزار زوج در آستانه طلاق خبر داد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۱۵۱ هزار مداخله در سه حوزه اورژانس اجتماعی انجام شده است.

حمیدرضا الوند مدیر کل بهزیستی استان همدان در گفتگو با خبرنگار پرسون در خصوص خدمات اورژانس اجتماعی اظهار کرد: سال گذشته خط ۱۲۳ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی برای ۳۹ هزار و ۸۷۷ نفر اقدامات مداخله ای انجام داده است.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۱۵۱ هزار مداخله در سه حوزه اورژانس اجتماعی انجام شده است و در حال حاضر ۶ پایگاه خدمات ثابت در استان فعال است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه ۸ شهرستان استان همدان به جز فامنین دارای مرکز اورژانس اجتماعی است، گفت: در ۹ شهرستان استان همدان نیز مرکز مداخله کاهش طلاق داریم.

الوند ادامه داد: سال گذشته ۳۰ درصد از ۵ هزار و ۹۵۸ زوج متقاضی طلاق توافقی با کمک مرکز مداخله در بحران به سازش ختم شد.

وی اضافه کرد: از سال ۹۲ تاکنون نیز برای بیش از ۲۷ هزار زوج که در آستانه طلاق بودند خدمات مداخله و سازش ارائه شده است.

بیش از ۳۸۰ هزار کودک از خدمات غربالگری بینایی بهره برده اند

الوند در خصوص خدمات حوزه پیشگیری بهزیستی همدان نیز تصریح کرد: از سال ۹۲ تا سال گذشته بیش از ۳۸۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال از خدمات غربالگری بینایی بهره برده اند.

مدیر کل بهزیستی استان همدان بیان کرد: طی ۷ سال گذشته نیز ۲۲ هزار و ۱۱۹ نفر از کودکان ۳ تا ۸ سال غربالگری شنوایی شدند.

وی در مورد مشاوره ژنتیک  و تماس با خط ۱۴۸۰ نیز افزود: سال گذشته به دو هزار و ۵۰ نفر در همدان مشاوره ژنتیک ارائه و همچنین به ۵۱ هزار و ۷۱۷ نفر خدمات مشاوره غیر مستقیم داده شده است.

الوند با اشاره به اینکه خط ۱۴۸۰ از اسفندماه سال گذشته از ۸ صبح تا ساعت ۲۴ فعال است گفت: تا فروردین ماه امسال تعداد تماس ها با خط ۱۴۸۰، ۵ هزار و ۵۰۰ نفر بود که میانگین هر ماه این خط به ۵۰۰ نفر خدمات مشاوره می دهد.

منیژه فرهانپور- همدان

کد خبر 20480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد