در رسانه| راه اندازی ۱۷ کارگاه اشتغال مدد جویان در هفته بهزیستی همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان از افتتاح ۱۷ کارگاه اشتغال مددجویان همزمان با هفته بهزیستی در همدان خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید رضا الوند مدیرکل بهزیستی استان همدان، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به اینکه ۱۷ کارگاه اشتغال مددجویان نیز همزمان با هفته بهزیستی در همدان افتتاح می‌شود، گفت: یکی از این کارگاه‌ها کارگاه اشتغال خانه بوم گردی است که توسط یکی از مددجویان همدان بازسازی شده و برای ارائه خدمات از مددجویان سازمان بهره گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه یک نمایشگاه دائمی صنایع دستی راه اندازی شده که ۸۰ مدد جو در آن فعالیت می‌کنند. ابراز داشت: هدف از برپایی این نمایشگاه ارائه دستاوردها و توانمندی‌های مددجویان است و بازدید و خرید این محصولات انگیزه‌ای برای این افراد است تا تلاش خود را برای توانمندسازی چند برابر کنند.

الوند گفت: در این نمایشگاه محصولاتی شامل تابلو گلیم، فرش دستبافت نفیس ابریشم و... عرضه شده و همه روزه از ساعت هشت صبح آماده بازدید است.

او با بیان اینکه امسال همزمان با این هفته ۷۶ واحد مسکن مددجویی برای خانواده‌های دارای تک معلولی و دو معلولی افتتاح شد، ادامه داد: واحدهای تحویل داده شده به خانواده‌های دارای یک معلولی و دو معلولی یک واحد در شهرستان بهار، ۳ واحد در شهرستان فامنین، ۱۱ واحد در شهرستان نهاوند، ۹ واحد در کبودرآهنگ، دو واحد در شهرستان رزن، ۵ واحد در همدان و ۴۱ واحد در شهرستان ملایر است.

مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد: همچنین طی این هفته ۸ مرکز غیر دولتی در حوزه پیشگیری شامل مهد کودک و مراکز مشاوره و پیشگیرانه در استان همدان راه اندازی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰۰ ویلچر بین معلولین نیازمند توزیع شد، اظهار داشت: ۳۱۳ سمعک، ۶۰۰ قلم لوازم بهداشتی به افراد ضایع نخایی توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی استان از پرداخت مستمری مددجویان زیر پوشش این سازمان و همچنین مبلغ افزایش مستمری آن‌ها از محل هدفمندی یارانه‌ها که در سال گذشته اعمال شد، خبر داد و گفت: همچنین امسال در پرداخت حق پرستاری افزایش ۲ برابری داشتیم که در این خصوص ۵۵۴ هزارتومان پرداخت شد.

کد خبر 20080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد