در رسانه|مراکز مشاوره ژنتیک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از فعالیت مراکز مشاوره ژنتیک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: نحوه فعالیت این مراکز با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، به تمامی مراکز مشاوره ژنتیک دولتی و غیر دولتی تحت نظارت ابلاغ شده است.

معصومه محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه ۶ مرکز مشاوره ژنتیک در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند، گفت: این مراکز در سه شهرستان استان در سال ۹۸ به ۲ هزار و ۹۰۰ مراجعه‌کننده  خدمات مشاوره‌ای ارائه کرده‌اند.

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ژنتیکی بودن ۵۰ درصد معلولیت‌ها، افزود: با انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج می‌توان میزان تولد کودکان معلول را کاهش داد و در این زمینه بهزیستی در سال گذشته برای ۲۵۰ نفر از مراجعان به مرکز ژنتیک کمک هزینه انجام آزمایشات ژنتیک پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: برای ادامه فعالیت مراکز و با هدف به حداقل رساندن خطر سرایت بیماری، مراکز ژنتیک باید نوبت بیماران را با هماهنگی قبلی و به صورت تلفنی به نحوی که حداقل تعداد بیمار در اتاق انتظار باشند، اطلاع‌رسانی کند.

محمدی با اشاره به اینکه غربالگری مراجعان باید هم در زمان هماهنگی تلفنی و هم در بدو ورود به مرکز انجام گیرد، توضیح داد: مسؤول پذیرش مرکز باید در صورت  وجود علایم بیماری کووید۱۹، ارائه خدمات تا زمان درمان را به زمان دیگری موکول کند و همچنین مراجعین باید با ماسک در مرکز حضور پیدا کنند و تا حد امکان از آوردن همراه خودداری شود.

کد خبر 18558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد