شاهرود | سنجش بینایی ۸۱۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال در سال ۱۳۹۸

مسعود جهانسیر گفت : هشت هزار و 100 کودک تحت پوشش غربالگری سنجش بینایی در شهرستان شاهرود قرار گرفتند که از این تعداد ۳۵۶ نفر به سطح تخصصی (اپتومتریست) ارجاع داده شدند و ۱۳۲ کودک دچار اختلالات بینایی شناسایی شدند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان طرح ملی آمبلیوپی در سال ۹۸ برای ۸۱۰۰ نفر از  کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان شاهرود با همکاری پایگاه های دائمی و موقت انجام شد.

مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه طرح غربالگری سنجش بینایی کودکان هر ساله در آبان ماه با هدف شناسایی کودکان مبتلا به تنبلی چشم برگزاری می شود ،خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح تنبلی چشم در پایگاه دائمی سنجش بینایی موسسه آتیه سبز و پایگاه های غیردائمی واقع  در  موسسه ندای سلامت روان خانواده ، مهدهای کودک  ، پیش دبستانی ها و برخی از دبستان های شهرستان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۱۰۰ کودک زیر پوشش غربالگری سنجش بینایی قرار گرفتند افزود: از این تعداد ۳۵۶ نفر به سطح تخصصی (اپتومتریست) ارجاع داده شدند که ۵ کودک بیمار آمبلیوپی شناسایی و تحت  درمان قرار گرفته و ۱۳۲ کودک دچار اختلالات بینایی شامل عیوب انکساری،انحراف چشم و .... بودند که فعالیتهای مراقبتی و درمانی برای آنها انجام پذیرفت.

ایشان در ادامه : در سال گذشته مبلغ ۱۸ میلیون تومان کمک هزینه تهیه عینک به خانواده های نیازمند پرداخت شد است و با توجه به شیوع بیماری کرونا در سال جاری، طرح غربالگری تنبلی و بیماریهای چشمی کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان شاهرود از تاریخ ۱۵ تیرماه فقط توسط توسط موسسه آتیه سبز  انجام می شود.

کد خبر 18218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد