سومین کمپ ماده ۱۶ استان کرمان در سیرجان راه اندازی می شود

در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیرجان راه اندازی مرکز اجباری درمان اعتیاد "کمپ ماده ۱۶" بررسی شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان به نقل از سیرجان جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر امروز با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان ، فرماندار ، رئیس بهزیستی سیرجان  و اعضا شورا در فرمانداری  برگزارشد .

عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان  در این جلسه گفت : با راه اندازی مرکز درمان اجباری کمپ  ماده ۱۶ در سیرجان تعداد این مراکز در استان از دو به سه مرکز افزایش می یابد .
وی با اعلام اینکه کمپ ماده ۱۶ از ۱۵ اردیبهشت ماه در سیرجان راه اندازی می شود ؛ افزود : راه اندازی این  مرکز در سیرجان به بیماران مبتلا به اعتیاد سخت درمان و متجاهر در غرب استان خدمت می کند .

ایشان با اشاره به آمار بیش از دو هزار نفر افراد متجاهر مبتلا به اعتیاد در غرب استان کرمان ، یادآور شد : این بیماران در یک یا دو دوره سه ماهه با به دست آوردن سلامتی ، همزمان با گذراندن دوره های آموزشی فنی و حرفه ای می توانند وارد بازار کار شوند .

صادق زاده از ظرفیت معادن و صنایع شهر سیرجان و معین های اقتصادی به نیکی یاد کرد و گفت : با استفاده از این بنگاههای اقتصادی می توان زمینه های اشتغال را برای افراد آسیب پذیر فراهم کرد .

مدیر کل بهزیستی استان کرمان از وجود ٩۵ مرکز شبانه روزی در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد : سه هزار و ۶۰۰ کودک - بیمار روانی و سالمند و افراد دارای معلولیت در این شرایط بحرانی و شیوع ویروس کرونا در این مراکز  تحت مراقبت کامل قرار گرفتند که متاسفانه یک نفر با ابتلا به بیماری کرونا فوت و شش مراقب و پرستار مبتلا نیز درمان شدند.

سهراب بهاالدینی،سرپرست فرمانداری شهرستان سیرجان با بیان اینکه در حال حاضر دو مرکز درمان اعتیاد در  سیرجان فعال است ؛ گفت : این مراکز اختیاری معروف به ماده ۱۵ نقش مهمی در درمان افراد مبتلا به مواد مخدر دارند .
وی از جانمایی و آماده سازی مرکز اجباری درمان اعتیاد کمپ ماده ۱۶ خبر داد و افزود : با تامین تجهیزات و رفع مشکل گاز کشی این مرکز از نیمه دوم اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز می کند . 
بهاالدینی ایجاد مرکز حرفه آموزی در کمپ ماده ۱۶ را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و گفت : بهبود یافتگان با گذراندن دوره های آموزشی فنی و حرفه ای با کمک صنایع و معادن مشغول به کار می شوند.

کد خبر 16068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد