رسانه| دشتی
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتی:
بهزیستی حامی سالمندان در برابر مشکلات است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتی گفت: در سطح شهرستان بالغ بر ۱۰ هزار سالمند و قریب به ۱۱ درصد از جمعیت شهرستان شامل می‌شوند که تعداد زیادی از آن‌ها تحت حمایت‌های اجتماعی و توان‌بخشی بهزیستی و یا کمیته امداد و کانون‌های بازنشستگی می‌باشند.

مراد زارع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «طلوع دشتی» ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سیدالشهدا مقاومت لبنان شهید سید حسن نصرالله و تبریک روز جهانی سالمندان اظهار کرد: در تقویم جهانی، اول اکتبر هر سال «۱۰ مهر در سال ۱۴۰۳»، روز جهانی سالمندان نامیده شده است. در سال ۱۹۸۲ سازمان ملل متحد شورای بین‌المللی سالمندی را تأسیس کرد. در همان سال طرحی را برای تعیین روز جهانی سالمندان تا سال ۱۹۹۰ پیشنهاد کرد و این شورا اول اکتبر را به عنوان روز جهانی سالمندان اعلام کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتی گفت: هر ساله هفته‌ای به عنوان هفته ملی سالمند در ایران گرامی داشته می‌شود و برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که امسال هفته سالمند را با شعار «سالمندی فعال فردایی برای همه» نام‌گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به روند صعودی سالمندی در کشور ما مانند اکثر کشورهای جهان و کاهش نرخ موالید در حال حاضر در سطح شهرستان بالغ بر ۱۰ هزار سالمند و قریب به ۱۱ درصد از جمعیت شهرستان شامل می‌شوند وجود دارد.

زارع با بیان اینکه تعداد زیادی تحت حمایت‌های اجتماعی و توان‌بخشی بهزیستی و یا کمیته امداد و کانون‌های بازنشستگی می‌باشند ادامه داد: از جمله مشکلات اصلی قشر سالمند زوال عقل، مشکلات و بیماری‌های جسمی، سوء تغذیه، زمین خوردن، افسردگی مرتبط با مشکلات روزمره سالمندان، از دست دادن شنوایی و بینایی، مشکلات در مصرف داروها، مشکلات رانندگی و جابجایی، تنهایی، مشکلات معیشتی و سایر می‌باشد که با توجه به این مشکلات باید توجه ویژه‌ای به این عزیزان از طرف خانواده و اطرافیان صورت پذیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتی اضافه کرد: با توجه به روند صعودی جمعیت سالمندان و مشکلات و بیماری‌های مختص این دوره از زندگی، امیدواریم با برگزاری جلسات آموزشی و آگاه‌سازی، مشکلات سالمندان به حداقل برسد و این مهم جز با مدیریت برنامه‌های مراقبتی و مخصوصاً مراقبت‌های پیش‌گیرانه امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی مطرح کرد: یکی از طرح‌های بهزیستی در این زمینه طرح پیش‌گیری از معلولیت‌ها در دوران سالمندی است که با هدف آگاهی‌بخشی و ارتقا دانش سالمندان در راستای  آشنایی با بیماری‌های قلبی عروقی، آرتورز، پوکی استخوان، دیابت، سکته مغزی، زوال عقل و سقوط در سطح شهرستان برگزار می‌گردد.

زارع خاطرنشان کرد: طرح آگاه‌سازی پیش‌گیری از معلولیت‌های دوران سالمندی در گروه‌های هدف میان‌سال ۴۵-۶۰ سال و سالمندان ۶۰-۸۵ سال در سالمندان و میانسالان تحت پوشش مراکز، زنان سرپرست خانوار، میانسالان و سالمندان تحت پوشش معاونت‌های توانبخشی و اجتماعی و گروه‌های هدف در سطح جامعه مانند افراد عضو کانون های بازنشستگی، افراد تحت پوشش کمیته امداد با محوریت موضوعات آموزشی سکته مغزی، بیماری‌های قلبی عروقی، سقوط، دمانس، استئوپروز و استئو آرتریت تدریس می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتی بیان کرد: از دیگر خدمات بهزیستی به سالمندان تحت پوشش پرداخت مستمری، کمک هزینه مسکن، لوازم توان‌بخشی، کمک هزینه درمان، لوازم ضروری منزل، بسته‌های معیشتی و سایر می‌باشد.

کد خبر 118553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد