ایستادگی در ۸ سال جنگ تحمیلی، انقلاب را به جهان صادر کرد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: با ایستادگی در هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب به جهان صادر شد و همین روحیه‌ انقلابی، جبهه‌ مقاومت را تشکیل داد؛ جبهه‌ای که امروز اسراییل را مستاصل کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان،  سردار جواد استکی در دومین همایش کارکنان ایثارگر و شهدای بهزیستی استان اصفهان ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت رهبر مقاومت سید حسن نصرالله  و سردار عباس نیلفروشان گفت: یکی از بزرگترین ایثارگری‌ها، خدمت به مددجویان بهزیستی است. خدمت در این راه قطعا مشکلات، سختی‌ها و مسایل مختلفی دارد که به دست پر افتخار کارکنان بهزیستی این مشکلات حل  و آرامش برای خانواده‌های این افراد فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش در این حوزه کمتر از ارزش رزمندگان نخواهد بود، افزود: هر کسی حاضر نیست این خدمات را ارائه و انجام وظیفه کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه با طرح این چند سوال در خصوص دفاع مقدس؛ چرا جنگ شد و چگونه جنگ را به ما تحمیل کردند چرا دفاع کردیم و از دستاوردهای دفاع‌مقدس، ادامه داد: این سوال خیلی از جوان‌ها و نوجوان‌ها است. مقام معظم رهبری در مراسم گرامیداشت  هفته دفاع مقدس فرمودند «اگر چرایی جنگ را برای جوانان نگوییم و روایت درست از آن نداشته باشیم، دشمن از آن سوء استفاده می‌کند که کشورما، دولت ما، حکومت ما و انقلاب ما جنگ‌طلب است.»

وی با بیان اینکه ما جنگ نکردیم و جنگ را آنها به ما تحمیل کردند، تصریح کرد: ما نه اهل جنگ بودیم و نه آماده جنگ. در پیروزی انقلاب اسلامی که مردم به رهبری حضرت امام (ره) قیام کردند، مقابل دشمنان ایستادیم چرا که حکومت مزدوری به نام شاه و یارانش در کشور؛ با ذلت، نوکری غرب را می‌کردند.

سردار استکی گفت: آن زمان در کشور بیش از ۱۵ هزار مستشار نظامی آمریکایی حضور داشتند که در همه امور کشور دخالت می‌کردند. آنها تعیین می‌کردند که ما به اسراییل کمک بکنیم. آن زمان شاه به اسراییل کمک مالی،   نفت و امکانات می‌داد. این‌ها در ایران منافعی داشتند و نمی‌خواستند آن را از دست بدهد. وقتی انقلاب پیروز شد آمریکایی‌ها و اروپاییان در کنفرانس گوادلوپ، با بیش از۳۰ کشور علیه ایران ائتلاف کردند. در واقع تنها جنگی که همه ابرقدرت‌ها با هم علیه کشور متحد شدند؛ جنگ تحمیلی بود.

وی ادامه داد: این کشورها با برنامه‌ریزی هر روزه برای ایجاد بحران در کشور از جمله؛ بحران کردستان، ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان قبل از شروع جنگ و ایجاد ناامنی در مناطق مختلف با پشتیبانی آن روز عراق شروع و با کشتن مردم، غارت و اشغال کردن شهرها با کمک احزاب دموکرات کومله در جنوب شرق کشور در همه جا بحران  ایجاد کردند.

سردار استکی با اشاره به اینکه این بحران‌ها موفق نشد، گفت: جوانانی از همه‌ کشور و مخصوصا از اصفهان به مناطق رفتند و با ضد انقلاب درگیر شدند و به آرام‌کردن منطقه کمک کردند. از ۲۴ هزار شهید اصفهان، پنج هزار و هفتصد و پنجاه شهید در مناطق غرب و شمال غرب کردستان و جنگ عراق در آن مناطق بوده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه، خاطرنشان کرد: دشمن با وجود این بحران‌ها و جنایت موفق به اهداف خود نشد. لذا جنگ را شروع کردند و فردی جاه‌طلب و سرسپرده به نام صدام قول داد حکومت ایران را سرنگون می‌کند. در واقع؛ پیروزی انقلاب اسلامی، از دلایل جنگ بود.

سردار استکی با بیان این سوال چرا پیروزی انقلاب برای دشمن سنگین بود، افزود: انقلاب اسلامی، یک انقلاب الهی بود که مردم مسلمان در ایران علیه رژیم شاه قیام کردند و دشمن می‌دانست اگر این انقلاب توسعه پیدا کند منافع‌شان در دنیا بخصوص خاورمیانه یا غرب آسیا دچار مشکل می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه، خاطرنشان کرد: ما چگونه جلوی این جنگ تحمیلی و این هجوم دفاع کردیم؟ عراقی‌ها با ۴۸ لشکر، تیپ، زرهی، توپخانه، پدافند، نیروی هوایی، هشت‌هزار تانک و نفربر در حمله و هجوم به ما به کار گرفتند. چهارصد توپ، چهارصد پدافند هوایی، چهارصد هلیکوپتر، حدود سیصد و هفتاد هواپیمای جنگنده با آن پشتیبانی‌هایی که از بلوک غرب و شرق داشتند به ما حمله کردند. رژیم بعث، جنگ جنایتکارانه‌ای را با این امکانات عظیم با آن پشتیبانی‌ها علیه ایران انجام داد. ما باید دفاع می‌کردیم. خداوند متعال دستور داده اگر دشمن به وسایل شخصی، اموال، ناموس، دین، جغرافیا و کشور هجوم آورد، مقابله بکنیم، لذا ما دفاع کردیم، جنگ نکردیم.

سردار استکی افزود: در سال ۱۳۵۹ سپاه و بسیجی تازه تشکیل داشتیم و ارتشی که متعلق به رژیم شاهنشاهی که  تغییر و تحولات زیادی در آن انجام شده و در حال بازسازی بود. خیلی از فرماندهان ارتش یا فرار کرده یا در زندان بودند این دشمن برآورد کرد که اگر در این شرایط حمله کند، پیروز می‌شود. باید می‌ایستادیم و دفاع می‌کردیم مردم ما، جوانان ما در قالب بسیج سپاه و ارتش نیروهای مردمی حضور پیدا کردند در جبهه‌ها عملیات‌های مختلف را انجام دادند.

وی یادآور شد: ما در خرمشهر ۵۰۰ نفر نیروی دفاعی در مقابل ۳۰هزار نیروی بعث بودیم که سی و چهار روز مقاومت کردیم. این فرق  یک نیروی الهی است. نیروهایی که برای خدا و برای رضایت خدا به حکم ولی امر رفتند و با اخلاص با ایثار و از خودگذشتگی دفاع کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه، ایستادگی در برابر دشمن را از دستاوردهای دفاع مقدس دانست که کشور بیمه کرد.

 سردار استکی افزود: انقلاب ما را کسی نمی‌شناخت اما با ایستادگی در هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب به جهان صادر شد. انقلاب صادر شد یعنی؛ روحیه‌ انقلابی، توکل به خدا، ایثارگری، دفاع از کشور و از دین ناموس را به کشورهایی چون؛ لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و خیلی از کشورهای دیگر منتقل کرد و همین روحیه‌ی انقلابی، جبهه‌ مقاومت را تشکیل داد. جبهه‌ای  که امروز اسراییل را مستاصل کرده است.

وی گفت: رژیم غاصب صهیون وقتی نتوانست به هدف آزادکردن اسرا، گرفتن غزه و از بین بردن حماس دست پیدا کند به مرزهای لبنان حمله کرد و این جنایت بزرگ و شهادت سید حسن نصرالله، رهبر بزرگ مقاومت را رقم زد.

  فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با وحدت، همدلی  و با استحکامی که بین قومیت‌ها، مذاهب ومردم ما و کشورهای دیگر بتوانیم جبهه‌ مقاومت را توسعه دهیم.

به گزارش روابط عمومی،  دومین همایش کارکنان ایثارگر و شهدای بهزیستی استان اصفهان با حضور فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه برگزار شد.  

ایستادگی در ۸ سال جنگ تحمیلی، انقلاب را به جهان صادر کرد

کد خبر 118526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد