هوش مصنوعی، ظرفیتی مطلوب در مباحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

رضوان باقلاچی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم در کارگاه منطقه ای آموزشی تسهیلگری گفت: برگزاری دور همی امروز در بهزیستی را به عنوان همبستگی با کودکان فلسطینی و روز جهانی ناشنوایان را که از جامعه هدف سازمان بهزیستی هستند گرامی می داریم.

در موضوع خودکشی عزیزان ما سالیان سال هست با این موضوع آشنا هستند خودکشی و دیگر کشی کلماتی که برای ما شاید سختی که دارد در زندگی هم تاثیر گذاری خود را بروز و ظهور گذاشته است.

لازم هست برای کنترل و کاهش این افکار نامناسب، توجه ویژه ای شده و برنامه ریزی های لازم در نظر گرفته شود تا بتوان از ظرفیت عزیزان حاضر و سایر اساتید و صاحبنظران اجتماعی برای پیشگیری استفاده کرد.

 یکی از اصلی ترین مباحثی که ما در این زمینه داریم بحث عناوین مرتبط با این موضوعات هست که برای ما شاید رنج آور و دردآور باشد که چطور می شود با این موضوعات در راستای پیشگیری اقدام کنیم.

در دین مبین اسلام همواره بر تکریم، احترام، گفتگو و مصالحه در بروز برخی احتمالات منجر به آسیب، تاکید شده است بطوریکه امروزه دیگر کشی های جامعه برای همگان نمود و عینیت دارند و دشمنان قسم خورده نظام همواره با نسل کشی ها و ترویج این جنایت ها به شیوع آسیب های اجتماعی و تبعات حاصل از آن دامن می زنند.

  در راستای دفاع از جامعه ما ورود پیدا می کنیم ولی دیگران در راستای تجاوز ورود می بایند که در تمام مراحل زندگی این نقش ها رو ما مشاهده می کنیم اقداماتی هستند که در زندگی ما شاید از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار باشند وتوجه نکردیم به این مباحث و مقوله ها در حالی که می توانند در زندگی تک تک افراد تاثیر گذار باشند.

آنچه که بسیار مهم و حائز اهمیت هست بحث مسیر هایی که در زندگی برای ما مشخص و معین شده است برخی حق و برخی هم باطل هستند خداوند متعال در برخی از آیات قرآنی مشخص کرده است تا حدود و مرز تعامل و مقابله با این معظلات برای همگان مبرهن و راهگشا باشند.

برای اینکه بدانیم در ادامه زندگی خود در چه مسیر های باشیم باید از راهنمایان زندگی بهره مند بشویم اصلی ترین بحثی که در این مورد بنظر می رسد همان تربیت می باشد که در خانواده، مدرسه، جامعه، که ضعف های ما رادر این زمینه مشخص می کند تا برای رفع آنها برنامه ریزی داشته باشیم.

در مقوله آموزش آزمون وخطا مهمترین راهکار برای بهبود شرایط محسوب می شود و با تعیین سبک زندگی متفاوت می توان برای تغییر شرایط و بهبود آنها اقدامات لازم  را انجام داد اما امروزه با تغییر نگرش ها و بعضاً افکار عمومی و در کنار آنها گسترش وسایل ارتباط جمعی از حیث هوش مصنوعی بسیار از موارد قابل کنترل و پیش بینی می باشند.

امروزه بهره جستن از هوش مصنوعی در مباحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی را می توان ظرفیتی مطلوب برای مدیریت بهتر این قبیل امورات دانست و با تبادل تجربیات و سنجش افکار و اندیشه هادر صدد اتخاذ راهکارهای مقابله ای و کاهشی بود. الان مسایل سنتی جوابگوی نیازها و مطالبات نیست و علم و دانش روز جای آن را پر کرده است.

کد خبر 118401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد