حمایت بهزیستی خوزستان از ۱۹ هزار و ۳۰۳ سالمند تحت پوشش

صبح امروز و در سومین روز از هفته ملی سالمندان، دوره آموزشی "پیشگیری از مشکلات قلبی و غدد در دوران میانسالی و سالمندی" ویژه بیش از یکصد بانوی میان سال و سالمند عضو بنیاد فرزانگان مهر ماندگار حسین تحت نظارت بهزیستی خوزستان، با حضور مدیر کل، معاون توانبخشی و معاون پیشگیری بهزیستی خوزستان، مدیرعامل بنیاد فرزانگان مهر ماندگار حسین و پزشکان متخصص و مدرس عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی استان، ضمن تبریک هفته ملی سالمندان و تسلیت ایام شهادت سید مقاومت گفت: خدمت به سالمندان یکی از افتخارات همیشگی سازمان بهزیستی و حفظ کرامت انسانی ایشان، افزون بر تکلیف الهی، وظیفه انسانی همه افراد جامعه است.

وی  با اشاره به توجه ویژه بهزیستی به آتیه سالمندان افزود: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۳۰۳ سالمند تحت حمایت بهزیستی خوزستان از خدمات گوناگونی نظیر دریافت مستمری، تامین وسایل توانبخشی، لوازم بهداشتی، امور مراقبت در منزل و نگهداری در مراکز و کمک های موردی در حوزه درمان برخوردار هستند.

کریمیان بیان داشت:  ۸ مرکز شبانه روزی سالمندان در استان خوزستان، وظیفه نگهداری از  ۴۹۰ سالمند عزیز را بر عهده داشته، ۵ مرکز ویزیت در منزل به طور مستمر به ارائه خدمات توانبخشی و توانپزشکی به سالمندان می پردازند و علاوه بر این ۵ مرکز روزانه آموزشی نیز ، خدمات آموزشی به سالمندان ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش و فعالیت بدنی در دوران سالمندی عنوان کرد: توجه به تغذیه سالم در دوران میانسالی و سالمندی، تقویت ارتباطات و حمایت های اجتماعی، توانمندسازی و اشاعه فرهنگ مراقبت از سلامت روان از ارکان اصلی ارتقای کیفیت زندگی در این دوره از زندگی است.

کریمیان ادامه داد: ۱۹۰ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی خوزستان آمادگی ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به آحاد جامعه به ویژه سالمندان عزیز را داشته و سامانه  تلفنی ۱۴۸۰بهزیستی نیز به طور رایگان به متقاضیان خدمات مشاوره ای ارائه می کند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان در پایان اظهار کرد: امیدواریم شاهد توسعه سمن ها در سراسر استان و تعامل بین بخشی همه  دستگاه ها در مسیر خدمت رسانی به این قشر ارزشمند جامعه  باشیم.

عیدی وندی مدیرعامل بنیاد فرزانگان مهر ماندگار حسین نیز گفت:  بنیاد فرزانگان مهر ماندگار حسین پس از ۲ سال فعالیت، افتخار دارد که  هزار سالمند را در عضویت خود داشته  که از این تعداد ۶۵۰ عضو فعال به صورت حضوری و مجازی با بنیاد در ارتباط و همکاری هستند.

وی با بیان به اینکه عمده فعالیت های بنیاد در ۴ حوزه توانبخشی، پیشگیری، اجتماعی و فرهنگی متمرکز است افزود: برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، برپایی دورهمی های مختلف برای بانوان، برپایی پیاده روی  و انجام ورزش صبحگاهی، برگزاری کلاس های ورزشی گوناگون، برگزاری مسابقه داستان نویسی، خاطره نویسی، بازدید از موزه، برپایی بازارچه های اشتغال برای بانوان بی سرپرست و سرپرست خانوار و... تنها بخشی از فعالیت های بنیاد در عمر دو ساله خود است.

در ادامه این جلسه، دکتر فرزانه احمدی، متخصص قلب و عروق و دکتر مهرنوش ذاکرکیش فوق تخصص غدد و متابولیسم به طرح مباحثی در رابطه با بیماری های قلبی و غدد در دوران میانسالی و سالمندی و راه های پیشگیری از آن پرداختند.

بررسی دیابت به عنوان شایع ترین بیماری متابولیک در جهان، انواع و علل بروز آن، راه های پیشگیری از دیابت، داروهای موثر در کنترل بیماری و نیز بررسی علل ابتلا به بیماری های قلب و عروق، راه های پیشگیری، لایف استایل مناسب برای پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی، داروها و معایت و مزایای آنها و نقش تغذیه و ورزش در پیشگیری از بروز بیماری های قلبی از مهم ترین مباحث این دوره آموزشی بود.

گفتنی است ۴ بنیاد فرزانگان تحت نظارت بهزیستی خوزستان در شهرستان های اهواز، شوش، شوشتر و رامهرمز در زمینه ارائه خدمات  فرهنگی و آموزشی به بیش از یک هزار و ۵۰۰ سالمند فعالیت دارند.

کد خبر 118373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد