تجدید نظر در سیاستگذاری های اجتماعی سالمندی/ محله محور برگزار کردن جشن ویژه سالمندان/ الگوسازی رشت به عنوان شهر دوستدار کودک/ پیش بینی نیازهای سالمند

در نودمین جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت؛ سیاستگذاری های اجتماعی سالمندی مورد تجدید نظر و تاکید قرار گرفت.

جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت؛ به ریاست سید حسین رضویان و با حضور نمایندگان  تعدادی از دستگاه های عضو شورای سالمندان استان ، مسئولین دبیرخانه های شورای سالمندان استان و شهر دوستدار سالمند رشت و حوزه های مرتبط شهرداری رشت با موضوع شهر دوستدار سالمند و کودک در محل این شورا برگزار گردید.

در این جلسه، ابتدا دکتر پوررضا مسئول دبیرخانه شورای سالمندان استان ضمن مروری بر روند سالمند شدن جهان ، ایران و گیلان به عنوان سالمند ترین خطه کشور به مولفه های هشتگانه محیط دوستدار سالمند اشاره کرد و مساعدت اعضای کمیسیون و شورای شهر در  فرآیند پیوستن شهر رشت به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند سازمان بهداشت جهانی را خواستار شد.

در ادامه  دکتر طالبی مسئول دبیرخانه شهر دوستدار سالمند رشت  دستور کار جلسه شامل احصای ظرفیت های دستگاه ها و بخش های گوناگون شهر داری در ارتباط با دو مقوله کارت منزلت سالمندان و برگزاری هر چه با شکوه تر هفته تکریم و منزلت سالمندان در شهر رشت را تبیین و سپس توضیحی در ارتباط با لیگ زبان گیلکی به عنوان یکی از برنامه های این هفته ارائه نمود.

همچنین رئیس کمیسیون توسعه پایدار نیز با اشاره به اینکه شهر رشت می‌بایست شهر دوستدار سالمند باشد گفت: پوشیده نیست که می‌بایست در این شهر دستکاری هایی انجام پذیرد تا اینکه رشت تبدیل به شهر دوستدار سالمند شود. در حقیقت در ۸ شاخصه حمل و نقل، مسکن، مشارکت اجتماعی، احترام اجتماعی، مشارکت مدنی و اشتغال، ارتباطات و اطلاعات، خدمات سلامت، فضای بیرونی و ساختمان ها می بایست تغییرات لازم صورت بگیرد و امیدوارم این جلسه و تصمیماتش مطلع این اصلاحات باشد.

رضویان در خاتمه، تصریح کرد: برای شروع بدنبال تعریف و اعطای کارت منزلت سالمندان با شرح خدمات کاربردی و در خور شان ، همچنین در قامت یک کار نمادین پیگیر برگزاری دومین جشن بزرگداشت نود ساله ها هستیم  و در ادامه انتظار داریم  با اخذ مشاور مجرب، تکمیل چک لیست های مربوطه و طی نمودن روادید، رشت هم به صورت رسمی به جمع شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند بپیوندد.

کد خبر 118366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد