بیش از ۶ هزار کودک غربالگری شنوایی شدند

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: در شش ماهه اول سال ۴ هزار و ۷۳۷ نوزاد تازه متولد شده و یک هزار و ۵۱۲ کودک سه تا پنج سال از نظر سلامت شنوایی مورد غربالگری قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو با بیان اینکه کاشت حلزون بصورت  رایگان برای کودکان زیر سه سال توسط دانشگاه علوم پزشکی و برای بالای سه سال توسط بهزیستی انجام می شود، گفت: در شش ماهه اول امسال برای  ۱۱۰ نفر سمعک و یک هزار و ۳۴۵ قطعه باتری برای ناشنوایان تهیه شده است.

وی اظهار کرد: خدمات بهزیستی به افراد کم‌شنوا و کم‌برخوردار به ارائه سمعک محدود نمی‌شود و ارزیابی شنوایی از قبیل ادیومتری، تمپانومتری و ABR از جمله این خدمات هستند که در کنار تجویز سمعک و کاشت حلزون، گفتاردرمانی و تربیت شنوایی، به کم شنوایان تحت پوشش و آموزشهای لازم به خانواده در مراکز دولتی و غیردولتی ارائه می شود.  

مدیرکل بهزیستی با یادآوری این موضوع که یکی از اهداف بهزیستی، تقویت سمن‌ها و بخش‌های غیردولتی است، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با تاسیس کانون ناشنوایان و فعالیت مرکز آموزشی کودک ناشنوا پژواک( کودکان زیر ۱۴ سال) فعالیت‌های ارزنده‌ای در زمینه رشد معلولان صورت گرفته است و در همین راستا، معلولان ناشنوای استان زنجان تاکنون توانسته‌اند افتخارات فراوانی در بخش‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی به ثبت برسانند.

وی تصریح نمود : این سازمان با توانمند سازی ناشنوایان تلاش دارد این قشر را برای حضور درجامعه آماده کند که در این راستا برنامه های مختلفی از قبیل پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان ناشنوا، وسایل کمک توانبخشی ، حرفه  آموزی و مشوق های حمایتی برای کارفرمایان در صورت به کارگیری فرد معلول در دستور فعالیت های خود دارد.

کد خبر 118307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد