پاکدشت | جلسه هماهنگی نهادهای دولتی در دادسرای پاکدشت برای رسیدگی به مشکلات کودکان کار و بازمانده از تحصیل

جلسه با هدف ارائه راهکارهای اجرایی و تقویت همکاری نهادهای دولتی و حمایتی برای بهبود وضعیت کودکان کار و بازمانده از تحصیل و بازگشت آن‌ها به چرخه تحصیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، جلسه‌ای با حضور حسن‌پور، معاون دادستان پاکدشت، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری، نادره افشارها رییس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت و جمعی از مسئولان نهادهای اجرایی و حمایتی شهرستان، به‌منظور بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای اجرایی برای بهبود وضعیت کودکان کار، خیابان و بازمانده از تحصیل برگزار شد. حسن‌پور، معاون دادستان، نیز در این جلسه به اهمیت حمایت قانونی از کودکان اشاره کرد و گفت: «برای حل ریشه‌ای این مشکلات، نیاز به همکاری همه‌جانبه نهادهای دولتی و غیردولتی است. برنامه‌های حمایتی و قانونی باید به نحوی تنظیم شود که ضمن جلوگیری از افزایش کودکان کار، شرایط بازگشت کودکان بازمانده به تحصیل نیز فراهم گردد.»نادره افشارها، رئیس اداره بهزیستی پاکدشت، به ارائه گزارشی از وضعیت کودکان کار و بازمانده از تحصیل پرداخت. وی با اشاره به مشکلات این کودکان، تاکید کرد که شناسایی و حمایت از آن‌ها نیازمند هماهنگی و همکاری بین دستگاهی است.

افشارها با اشاره به چالش‌های جدی این حوزه گفت: «کودکان کار و خیابان از آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه هستند که نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی تمامی نهادهای مسئول هستند. بسیاری از این کودکان به دلیل شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده‌ها از تحصیل بازمانده‌اند و در شرایط سخت کار می‌کنند.»

رئیس اداره بهزیستی پاکدشت همچنین به اهمیت آموزش و حمایت روانی از این کودکان اشاره کرد و افزود: «ما باید شرایطی را فراهم کنیم که نه‌تنها این کودکان از خیابان و کار دور شوند، بلکه بتوانند به چرخه تحصیل بازگردند و آینده بهتری برای خود بسازند. در این مسیر، خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و درمانی باید با جدیت دنبال شود.»

در ادامه این جلسه، هر یک از نهادهای حاضر به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای بهبود شرایط پرداختند.

این جلسه گامی مهم در جهت تقویت همکاری‌های بین بخشی و عملیاتی شدن برنامه‌های حمایتی و اجرایی برای بهبود وضعیت کودکان کار و خیابان و بازمانده از تحصیل در شهرستان پاکدشت محسوب می‌شود.

کد خبر 117404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد