چهارباغ | کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی در مرکز جامع ارشیا چهارباغ برگزار شد

بمناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی دوره آموزشی پیشگیری از خودکشی با هدف آگاهسازی،مداخله فوریتی،توانمندسازی فرد و خانواده... در محل مرکز جامع ارشیا تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان چهارباغ با حضور بیماران تحت نظر،مربی آموزشی و کارشناس پیشگیری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛"فاطمه والوکیان" رئیس اداره بهزیستی شهرستان چهارباغ با توجه به اهمیت برگزاری این کارگاه گفت: باید گروه های سنی پر خطر با مداخلات مدارس و انجمن های اولیاء و مربیان در محله های دارای آسیب و اجرای برنامه های آموزشی در مراکز مثبت زندگی و مساجد به همراه خانواده شرکت نمایند تا ارتباط بین خانواده تقویت شود و ارتباط عاطفی و تعاملی بین آنها ایجاد گردد.

در ادامه کارشناس پیشگیری شهرستان چهارباغ مصادیق خودکشی را عوامل فردی نظیر افسردگی و اضطراب ،اختلالات شخصیتی ،بیماری های جسمی مزمن و بحث اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی عوامل اجتماعی را شامل فقرو بیکاری،طلاق مباحث خانوادگی ،بحث آزار جسمی ،مشکلات مالی و اقتصادی،انزوای اجتماعی و کمبود حمایت های اجتماعی و عوامل فرهنگی را شامل باورها و تفکرات منفی در جامعه و جا به جا شدن ارزش و هنجارها استفاده ابزاری از افراد جامعه و محرومیت های فرهنگی عنوان نمود.

کد خبر 117135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد