پیشگیری از خودکشی یکی از مهم‌ترین مسائل بهداشت عمومی در جهان

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی کشوری برنامه پیشگیری، کنترل و کاهش خودکشی گفت: خودکشی یکی از مهم‌ترین مسائل بهداشت عمومی و دومین علت اصلی مرگ و میر در سنین ۱۵ تا ۲۹ سال در سطح جهان است.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، سمیه کریمی گفت: روز جهانی پیشگیری از خودکشی World Suicide Prevention Day هر سال دهم سپتامبر (بیستم شهریور) برگزار می‌شود و شعار آن در سال جاری "همه ما در پیشگیری از خودکشی، سهم دارد"  انتخاب شده است.

وی افزود: خودکشی یکی از معضلات جدی اجتماعی و روانی است که به دلایل مختلفی از جمله افسردگی، اضطراب، مشکلات اقتصادی و اجتماعی، و احساس تنهایی رخ می دهد. این پدیده نه تنها بر فرد آسیب‌دیده تاثیر می‌گذارد، بلکه خانواده و جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کریمی ادامه داد: پیشگیری از خودکشی نیازمند آگاهی، حمایت اجتماعی و درمان مناسب است، لذا گفت و گو درباره احساسات و مشکلات، مراجعه به مشاوران و روانشناسان و ایجاد شبکه‌های حمایتی می‌تواند به کاهش این معضل کمک کند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه؛ اهمیت توجه به سلامت روان و فراهم کردن بسترهای حمایتی برای افراد در معرض خطر، امری ضروری است، تاکید کرد: پیشگیری از خودکشی یکی از مهم‌ترین مسائل بهداشت عمومی و دومین علت اصلی مرگ و میر در سنین ۱۵ تا ۲۹ سال در سطح جهان است.

وی افزود: با آگاهی از عوامل خطر خودکشی، می‌توان اقدامات پیشگیرانه مناسب را انجام داد. همچنین با مداخلات به موقع می‌توان از خودکشی پیشگیری کرد.

کریمی اظهار کرد: درمان‌های دارویی و روان‌درمانی می‌توانند در کاهش افکار و اقدام به خودکشی موثر باشند.

به گزارش روابط عمومی، کارگاه آموزشی کشوری برنامه پیشگیری، کنترل و کاهش خودکشی کشوری با حضور ۱۶ استان به میزبانی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به مدت سه روز ویژه سوپروایزران جهت بروزسانی و اشتراک‌گذاری تجارب و دانسته‌های خود در امر مداخله در خودکشی، برگزار شد.

کد خبر 117068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد