نگهداری ۲۷۹ کودک و نوجوان بی سرپرست در بهزیستی قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: ۲۷۹ کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست در شیرخوارگاه و خانه های کودکان و نوجوانان بهزیستی استان نگهداری می شوند

علی دهباشی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح فعالیت و اقدامات دولت سیزدهم در دفتر مراقبت و توانمندسازی کودکان و نوجوانان استان قزوین پرداخت و اظهار کرد: براساس اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی و ماده واحده قانون تشکیل سازمان بهزیستی کشور در سال ۵۹ و همچنین قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مصوبه سال ۹۲، حمایت از این کودکان معرفی شده از سوی مراجع قضایی برعهده سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: در همین راستا و در طول مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم ۲۶۷ کودک در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست استان مورد پذیرش قرار گرفتند و بازپیوند (بازگشت به خانواده زیستی) ۲۶۹ کودک به خانواده و اقوام دارای صلاحیت صورت گرفت تا از اقامت طولانی مدت فرزندان در این گونه مراکز جلوگیری به عمل آید.

دهباشی پور خاطرنشان کرد: ۸۳ کودک بی سرپرست و بدسرپرست نیز پس از طی مراحل قانونی به خانواده های متقاضی فرزند خواندگی در دولت سیزدهم واگذار شد و ساماندهی فرزندان زندانیان و نگهداری آنان در این مراکز به منظور خروج آنان از محیط زندان صورت گرفت.

این مسوول به اقدامات دیگر سازمان بهزیستی استان قزوین در این رابطه اشاره کرد و توضیح داد: بهزیستی قزوین مشارکت های مردمی را برای حمایت مادی و معنوی از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست جلب کرده است تا جایی که از ۳۳۱ کودک و نوجوان امدادبگیر حمایت های لازم مادی و معنوی نیز طی این مدت به عمل آمد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: همچنین پرداخت شهریه کامل دانشجویان تحت سرپرستی و کمک هزینه دانشجویی، بازدید و نظارت مستمر کارشناس شبه خانواده استان از شیرخوارگاه و خانه های کودک و نوجوانان به منظور ارزشیابی و رسیدگی بر وضعیت فرزندان، کارکنان و مراکز و همچنین رفع مشکلات موجود از اقدامات دیگر بهزیستی این استان به شمار می آید.

به گفته دهباشی پور، ارایه خدمات مشاوره و راهنمایی به خانواده های فرزند خواندگی، ساماندهی اوقات فراغت فرزندان با نظرسنجی از آنها با توجه به علایق و سطح نیازها و توسعه و تقویت فعالیت های اعتقادی و مذهبی فرزندان مراکز و نیز برگزاری کارگاه های تخصصی جهت ارتقا سطح دانش کارکنان از جمله اقدامات فرهنگی و آموزشی بهزیستی محسوب می شود.

وی افزود: بهزیستی استان قزوین زمینه زندگی مستقل از جمله اشتغال و ازدواج را برای ۱۲ فرزند را نیز فراهم آورده و همچنین چهار سری جهیزیه برای فرزندانی که شرایط ازدواج برای آنان مهیا شده با کمک خیران سازمان بهزیستی تهیه کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: شیرخوارگاه و خانه نوباوگان توسط سازمان بهزیستی استان قزوین به بخش غیردولتی جهت کاهش تصدی گری دولت واگذار شد و ۱۷۶ فرزند تحت سرپرستی در قالب بیمه عمر و پس انداز تحت پوشش قرار گرفتند.

کد خبر 110553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد