اصفهان در مناسب‌سازی شهری نسبت به دیگر استان‌ها ‌پیشتاز است

مجری طرح  محیط دوستدار سالمند با اشاره به اینکه مناسب‌سازی شهر اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها پیشتاز است، اظهار کرد: هدف از اجرای شهر دوستدار سالمند، حضور بیشتر سالمندان در جامعه، داشتن نقش فعال و مستقل، مشارکت مدنی است که برای تحقق این مساله، مناسب‌سازی شهری نیز اهمیت پیدا می‌کند.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، احمد شاهیوندی در کارگاه کشوری محیط دوستدار سالمند گفت: شهر دوستدار سالمند از سال ۱۳۹۷ شروع و با تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین صندوق جمعیت سازمان ملل، شهرداری و بهزیستی اصفهان ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: برای انتخاب محلات پایلوت؛ مطالعات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و محیطی شهر اصفهان و بررسی محلات از حیث تعداد و نرخ سالمندان انجام و در نهایت چهار محله شهرک کاوه، هزارجریب خانه‌اصفهان و جلفا به عنوان محله‌های پایلوت با توزیع پراکندگی شمال، جنوب و هسته مرکزی شهر انتخاب شدند.

شاهیوندی افزود: علاوه بر این، طرح‌هایی که تا آن زمان انجام شده، بازنگری و طرح تفصیلی با برنامه پنج ساله شهرداری اصفهان نیز مد نظر قرار داده شد.

مجری طرح  محیط دوستدار سالمند با اشاره به اینکه مناسب‌سازی شهر اصفهان نسبت به دیگر استان در سطح پیشتازی قرار دارد، اظهار کرد: هدف از اجرای شهر دوستدار سالمند، حضور بیشتر سالمندان در جامعه، داشتن نقش فعال و مستقل، مشارکت مدنی است که برای تحقق این مساله، مناسب‌سازی شهری نیز اهمیت پیدا می‌کند.

وی گفت: برای رسیدن به شناخت در این رابطه، به یک سند راهبردی و برنامه عملیات و در نهایت؛ چشم انداز، راهبردها و سیاست ها تعریف و به طرح رسیدیم.

شاهیوندی یادآور شد: با توجه به چهار محله انتخابی و بر اساس نیاز آنان؛ چالش‌های محلی با واقعیت‌هایی که در همان محل وجود داشت تعریف و برنامه‌های اجرایی و پروژه‌ها برای تحلیل گردشگری بررسی شد.

وی با بیان اینکه نیازهای هر محله و متولی رفع آنها مشخص شده است، ادامه داد: : برای اجرایی شدن اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند، لازم است معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف شهری و شهرداری و دیگر دستگاه‌ها همکاری هدفمند را با یکدیگر داشته باشند.

کد خبر 110488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد