مناسب سازی و دسترسی پذیری از حقوق لاینفک شهری است

معاون عمرانی استاندار قم در اولین جلسه ستاد مناسب سازی استان ، مناسب سازی و دسترسی پذیری را از حقوق لاینفک شهری برشمرد.

اولین جلسه ستاد مناسب سازی استان قم در سال جاری روز چهارشنبه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیر کل بهزیستی ، مدیران دستگاهها ، نمایندگان انجمن های معلولان و جانبازان استان در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه مهندس مهدی متقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ،مناسب سازی را یکی از اولویت های برنامه های عمرانی استان عنوان کرد و افزود: توجه به امر مناسب سازی برای آحاد جامعه به خصوص افراد دارای معلولیت ثمر بخش خواهد بود.

وی تصریح کرد : دسترس‌پذیری یکی از حقوق لاینفک شهروندی است و با رعایت اصل مناسب سازی در ساخت و سازها قطعا در جهت احقاق حق مسلم افراد معلول برای حضور در اجتماع و دسترسی آنان به امکانات موجود گام برداشته ایم.

متقیان  خواستار عزم جدی ، دید مثبت و نگاه جهادی مدیران دستگاهها برای تحقق اهداف مناسب سازی در استان شد و بر مناسب سازی واحدهای احداثی طرح مسکن ملی و ادارات برای حضور تمامی افراد خصوصا افراد با شرایط خاص و دارای معلولیت تاکید کرد.

در ادامه سید صادق میرئی مدیر کل بهزیستی قم و دبیر ستاد و نمایندگان دستگاه های عضو از جمله شهرداری در خصوص عملکرد مناسب سازی در سطح حوزه شهری و حمل و نقل عمومی خصوصا مترو و ایستگاه های اتوبوس به طور مفصل گزارش دادند .

در پایان جلسه نیز از انجمن های فعال در حوزه مناسب سازی تقدیر شد .

کد خبر 110376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد