مسئولین شهرستان جوانرود پیگیر مناسب‌سازی معابر شهری

اولین جلسه کمیته مناسب‌سازی در سال جاری با حضور فرماندار و رؤسای ادارات شهرستان جوانرود، در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

حسینی فرماندار جوانرود خطاب به مسئولین این شهرستان گفت: باید بستر لازم برای حضور آسان معلولان در جامعه فراهم شود.


حسینی در ادامه با بیان اینکه مناسب‌سازی معابر، فضای شهری و اماکن عمومی برای جانبازان، معلولان، سالمندان و افراد کم‌توان از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: همه ما وظیفه داریم شرایط را برای تردد آسان‌ترِ این قشر از جامعه در اماکن عمومی فراهم و مصوبات این جلسه را اجرایی کرده و همه دستگاه‌ها گزارشات مربوطه را به فرمانداری و بهزیستی اعلام کنند.

 فرماندار جوانرود با تأکید بر اینکه فضای شهری به‌عنوان بخش عمومی شهر باید قابل استفاده شهروندان با هر نوع محدودیت و معلولیت باشد، افزود: افزایش محل‌های پارک ویژه معلولین و جانبازان، اصلاح و مناسب‌سازی پیاده‌روها، نصب تابلوهای راهنما، حذف ناهمواری‌های غیرضرور و خطرآفرین برای نابینایان از جمله مواردی است که باید مورد توجه متولیان باشد.

فرزین رئیس اداره بهزیستی این شهرستان نیز ضمن تشکر از پیگیری و جدیت مسئولین، با اشاره به ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: کلیه ادارات مؤظف به رعایت اصول مناسب‌سازی محیطی هستند که بودجه مربوطه، در قانون پیش‌بینی شده است.

در پایان، ضمن بررسی و قرائت مصوبات جلسه قبل، ادارات گزارشات خود را ارائه کرده و چند موضوع دیگر مصوب شد.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد

کد خبر 109135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد