رسانه|تنگستان| رئیس بهزیستی تنگستان:
مددجویان بهزیستی تنگستان زمین رایگان گرفتند

رئیس بهزیستی تنگستان: ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن برای مدد جویان بهزیستی تنگستان بصورت همان مراحلی که عموم مردم در سامانه ثبت‌نام و شرکت کردند انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، خدیجه جمالی با بیان اینکه سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تسهیلاتی را برای تامین مسکن مددجویان و محرومان فراهم کرده‌اند اظهار کرد: این تسهیلات در مجموع شامل کمک‌هزینه‌های نقدی، وام کم بهره، اعطای مصالح ساختمانی و برخورداری مددجویان از معافیت‌های قانونی می‌شود.

رئیس بهزیستی تنگستان گفت: ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن برای مدد جویان بهزیستی تنگستان بصورت همان مراحلی که عموم مردم در سامانه ثبت‌نام و شرکت کردند انجام شده است که در مرحله اول منجر به انعقاد قرارداد ۳۱ مددجو تحت حمایت بهزیستی شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن و شهرسازی شهرستان تنگستان با مددجو قرارداد منعقد و زمین را بصورت رایگان و ۹۹ ساله در اختیار ۳۱ مددجوی متقاضی قرار داده است.

جمالی با بیان اینکه زمین‌ها با برنامه‌ای که بنیادمسکن طی قرارداد با حضور خود مددجویان بهزیستی در محل اجرای پروژه پلاک بندی شده تصریح کرد: پلاک‌های هر فرد تحویل و زمین همه ۳۱ نفر واگذار و برای کارهای صدور پروانه ساختمانی به شهرداری اهرم معرفی شده‌اند.

خدیجه جمالی در ادامه با توجه به اینکه صدور پروانه ساختمانی برای مددجویان بهزیستی بصورت رایگان می‌باشد افزود: در بحث نقشه هم بدلیل اینکه هزینه زیادی بر دوش جامعه هدف بهزیستی نباشد، نقشه‌هایی با تیپ‌های ۸٠ متری که خود بنیادمسکن آماده داشته در اختیار مددجویان قرار داده‌ است.

رئیس بهزیستی تنگستان گفت: جامعه هدف بهزیستی متقاضی زمین، می‌توانند از تسهیلات بنیادمسکن ۳۵٠ میلیون تومانی با سود ۵ درصد یا تسهیلات ۵٠٠ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد استفاده کنند.

جمالی بیان کرد: مددجویان بعد از اینکه مراحل پروانه ساختمانی، که از طرف شهرداری صادر می‌شود را طی کردند به بنیادمسکن معرفی و برای آن‌ها تشکیل پرونده داده می‌شود که بتوانند تسهیلات را از بنیادمسکن و شهرسازی شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: برای مددجویان متقاضی مسکن، علاوه بر تسهیلاتی که از طرف بنیادمسکن به آن‌ها تعلق می‌گیرد، از طرف سازمان بهزیستی هم مبلغ ۲٠٠ میلیون تومان بلاعوض، (این مبلغ ابلاغیه سال گذشته است و امید داریم در خرداد ماه امسال طبق دستورالعمل ارسالی این مبلغ افزایش پیدا کند) به مددجو تعلق می‌گیرد. و همین طور طبق صحبتی که با بنیادمسکن داشته‌ایم، از طرف بنیاد مسکن و شهرسازی شهرستان تنگستان هم یک بلاعوض به مددجو تعلق بگیرد.

جمالی در مورد اینکه امتیازات آب، برق و گاز بصورت رایگان برای مددجو انجام می‌شود تصریح کرد: مددجویان اگر برای تکمیل فرایند ساخت مسکن خود با مشکل روبرو شدند و نتوانستند مسکن خود را تکمیل کنند ما با هماهنگی‌هایی که با گروه‌های جهادی، خیرین داشتیم مسکن خود را تکمیل می‌کنند

وی ادامه داد: برای کسانی که مسکن نامناسبی دارند و نیاز به ترمیم و بهسازی مسکن خود دارند خدمات مسکن مجدد شامل مدد جو می‌شود. حتی معلولین مجرد بالای ۲٠ سال می‌توانند از خدمات مسکن استفاده کنند و برای آن‌ها هیچ منعی برای پرداخت هزینه‌های مسکن نداریم. و همین طور برای مناسب سازی منازل معلولین تسهیلات ارائه می‌دهیم.

رئیس بهزیستی تنگستان افزود: اگر هر مددجویی تا الان اطلاعی در این مورد نداشته می‌تواند به بهزیستی شهرستان مراجعه و راهنمایی لازمه را ارائه بدهیم، برای راهنمایی و ارائه خدمات ما چندین زیر مجموعه که نمایندگی بهزیستی دلوار و دو مرکز مثبت در اهرم داریم و همین طور در محل بهزیستی شهرستان به کارشناس مسکن مراجعه کنند.

کد خبر 109047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد