در رسانه | ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت توسط مراکز اورژانس اجتماعی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت توسط مراکز اورژانس اجتماعی خبر داد و گفت: بیشترین تماس‌های مرتبط با موقعیت‌های اورژانسی در سال ۱۴٠۲ کودک‌آزاری با ۱۲ درصد از کل تماس‌ها است.

علی دهباشی‌پور در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوین، در خصوص عملکرد مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان در سال ۱۴٠۲ بیان کرد: طی سال گذشته مراکز اورژانس اجتماعی بیش از ۲۵ هزار خدمت به جامعه هدف ارائه کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به ۶۲۹۸ مورد توسط تیم سیار، ۱۶۳۵ مورد در زمینه مداخلات سرپایی، ۲۹۴۴ مورد در پایگاه‌های خدمات اجتماعی و ۶۳۶۹ تماس با خط ۱۲۳ اشاره کرد.
وی با اشاره به خدمات سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: هدف اصلی فعالیت اورژانس اجتماعی شناسایی و جذب افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی و همچنین ارجاع به موقع و تخصصی افراد به مراجع ذی‌صلاح است. 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین، ۱۶ تیم سیار، شامل دو تیم برای هر اورژانس اجتماعی فعال می‌باشد که این تیم‌های سیار در دو شیفت صبح و عصر مشغول ارائه خدمات به جامعه هدف هستند.
وی با اشاره به اولویت آسیب‌ها در اورژانس اجتماعی بر اساس اعزام تیم سیار گفت: بیشترین مداخلات تیم سیار در سال ۱۴٠۲ با ۶ درصد مرتبط با اختلاف خانوادگی بوده و کودک آزاری با ۴ درصد در رتبه دوم قرار داشته و اقدام به خودکشی با ۳ درصد در رتبه سوم آسیب‌های شایع استان قرار دارند.
دهباشی پور در مورد فعالیت خط تلفن اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ اظهار کرد: خط تلفن اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مداخله تخصصی موثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و همچنین در راستای کاهش صدمات وارده بر افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی راه‌اندازی شده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر خط ۱۲۳ در تمامی شهرهای قزوین، اقبالیه، تاکستان و بوئین زهرا، محمدیه، الوند، آبیک، و آوج فعال است.
این مسوول خاطرنشان کرد: گروه‌های هدف خط تلفن اورژانس اجتماعی مختلف بوده که از جمله آن کودکان آزاردیده، همسران آزاردیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، کودکان کار و خیابان، دختران و پسران فراری از منزل است.
وی در پایان گفت: بیشترین تماس‌های مرتبط با موقعیت‌های اورژانسی در سال ۱۴٠۲ شامل کودک‌آزاری است که با ۱۲ درصد از کل تماس‌ها اولین آسیب دارای رتبه می‌باشد و در مرتبه دوم آسیب‌ها، اقدام به خودکشی  با ۷ درصد و در رتبه سوم آسیب‌ها نیز اختلاف خانوادگی با ۵ درصد قرار می‌گیرد.

کد خبر 108962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد