رسانه| غربالگری ۶۰ هزار کودک بوشهری در سنجش بینایی

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل بیش از ۶۰ هزار کودک در استان بوشهر غربالگری بینایی شدند گفت: امسال از ۱۶ اردیبهشت در پایگاه‌های سنجش بینایی در سراسر استان آغاز شده است.

مهرناز اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به برنامه‌ پیشگیری از تنبلی چشم در استان بوشهر اظهار داشت: تنبلی چشم یا آمبلیوپی نوعی اختلال است که دید را کاهش می‌دهد و پیشرفت آن باعث کم‌بینایی یا نابینایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تنبلی چشم یا آمبلیوپی به علت ظاهر سالم چشم قابل تشخیص نیست، گفت: تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم، تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر از آغاز غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه در پایگاه‌های سنجش بینایی در سراسر استان از ۱۶ اردیبهشت آغاز شده است که والدین دارای کودک ۳ تا ۶ سال با مراجعه به پایگاه‌های یاد شده، مراکز مثبت زندگی و بهداشت در سطح استان می‌توانند کودکان خود را در قالب این طرح مورد سنجش بینایی قرار دهند.

اسکندری استفاده از ابزارهای نوین را در این سنجش و غربالگری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این استان غربالگری بینایی با استفاده از امکانات نوین و دستگاه‌های غربالگری اپتیک پلاس با کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال تا پایان سال جاری ادامه دارد تصریح کرد: در سال قبل تعداد ۶۰ هزار و ۷۳۷ کودک در برنامه سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال غربال شدند که تعداد ۲ هزار و ۷۴ نفر به اپتومتریست سطح دوم ارجاع داده شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر از شناسایی ۳۵۰ کودک دچار آمبلیوپی با غربالگری بینایی در استان خبر داد و بیان کرد: کودکان بیمار تا درمان کامل تحت پیگیری قرار می‌گیرند و اگر خانواده‌ها در تأمین هزینه‌های درمان دچار مشکل باشند در قالب کمک هزینه برای درمان بیماران پرداخت می‌شود.

کد خبر 108772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد