بازدید سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم از مراکز بهزیستی

حجت‌الاسلام «سید اسماعیل حسینی مقدم» سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم امروز از مراکز شبانه روزی نگهداری فرزندان بهزیستی بازدید کرد.

در جریان این بازدید که سید صادق میرئی مدیر کل محمدزاده معاون توسعه پیشگیری و لیلا حرمتی معاون اجتماعی بهزیستی استان هم حضور داشتند مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به فعالیت 7 مرکز شبانه روزی در حوزه کودکان در استان خاطر نشان کرد : یک مرکز شیرخوارگاه که به علت بعد حاکمیتی بصورت دولتی اداره می شود و 6 مرکز شبانه روزی تحت نظارت با 57 نفر مربی ، مراقب ، مادریار و مددکار در کل عهده دار نگهداری 120 نفر از کودکان سنین نوزاد تا 18 سال هستند .

میرئی افزود: 149 فرزند هم بصورت امداد بگیر از خدمات بهزیستی بهره مند هستند و در خانواده اقوام و بستگان درجه یک نگهداری می شوند و توانستیم در سال گذشته با تلاش همکاران خدوم این حوزه 70 مورد فرزند را با بازپیوند به خانواده زیستی خود برگردانیم و همچنین 28 نوزاد و فرزند را بصورت فرزنده خوانده تحویل خانواده های متقاضی دهیم .

میرئی ادامه داد : در همین راستا 180 نفر از فرزندان تحت پوشش بیمه آتیه هستند و در 10 سال گذشته هم توفیق داشته ایم 10 فرزند ترخیص شده از مراکز را وارد زندگی مستقل کنیم .

مدیر کل بهزیستی قم مهمترین رویکرد بهزیستی در این حوزه در سال جدید را اهتمام جدی تر به مقوله تربیت دینی ، فرهنگی و پرورشی فرزندان برشمرد و گفت : طی تفاهم نامه ای با حوزه علمیه قم از اردیبهشت ماه امسال زمینه حضور طلاب فاضل و جوان و علاقمند و متخصص جهت ارتقاء مباحث پرورشی و دینی فرزندان در مراکز فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در جریان این بازدید ضمن تقدیر از خدمات متعدد و متنوع بهزیستی در این حوزه بعد از بررسی وضعیت مراکز ، دریافتی پرسنل ، خدمات فرهنگی و اجتماعی و تربیتی و... ، خواستار توجه خاص مدیران بهزیستی با بهره گیری از همه ظرفیتهای معنوی و فرهنگی استان برای ارتقاء مباحث تربیتی شد.

کد خبر 108724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد