برگزاری دوره آموزشی نمایش درمانی در بهزیستی استان

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان از اثرات بحث هنر درمانی در شکوفایی استعدادها، تخلیه هیجانی و همچنین کمک به کنترل احساسات و تغییرات درونی ایجاد شده در درمانگران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، دوره آموزشی نمایش درمانی ویژه مسئولین فنی و مربیان هنری مراکز غیر دولتی توانبخشی با حضور مدیرکل و معاون امور توانبخشی بهزیستی استان به مدت پنج روز در محل سالن جلسات اداره کل برگزار گردید.

 در این دوره آموزشی، رضا محمدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی هنر درمانی برای توانیابان گفت: این دوره در راستای برنامه های طرح توسعه هنر درمانی با همکاری دفتر مراکز امور توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی کشور به مدت ده روز برای مربیان و مسئولین فنی مراکز توانبخشی غیر دولتی بهزیستی استان برگزار شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان هدف از اجرای این دوره های آموزشی را ارتقاء توانمندی و سواد هنری مربیان فنی مراکز اعلام کرد و گفت: امیدواریم بعد از فراگیری دانش ها و تخصص های لازم توسط فراگیران که در راس آن توانمند سازی، بهبود، ارتقاء سلامت روانی، جسمی، تعاملات اجتماعی، تقویت مهارتهای حرکتی و ذهنی توانیابان مد نظر می باشد دست یابیم.

در ادامه رضایی مدیرکل بهزیستی استان هم ضمن تقدیر از عوامل برگزار کننده دوره های آموزشی و بها دادن به مباحث هنر درمانی در بین توانیابان از سوی مربیان و مسئولین مراکز غیر دولتی توانبخشی گفت:بحث هنر درمانی از جمله مسائل بسیار مهم در توانمند سازی، کنترل احساسات می باشد که در نهایت کمک به تخلیه هیجانی توانیایان منجر می شود لذا حل مشکل، تخلیه ی هیجانی، شناخت بهتر خود، کشف و غلبه بر رفتار ناسالم و بهبود مهارت های اجتماعی از جمله اهداف مد نظر در دوره آموزشی هنر درمانی محسوب می گردند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه مباحث مربوط به هنر درمانی همواره در بهزیستی استان مورد توجه می باشد گفت: با توجه به برنامه ریزی های کارشناسان ومتخصصان امر هنر درمانی در سازمان بهزیستی کشور، مشابه این اقدام در بهزیستی استان و در  طول سال توسط اساتید برجسته هنری و علمی برای مربیان ومسئولین مراکز غیر دولتی برگزار و پیگیری می شود.

رضایی اظهار امیدواری کرد: با توجه به انتقال دانش، مهارت و تخصص های لازم و ارتقاء سطح کیفی خدمات بتوانیم در آینده نزدیک شاهد معرفی آثار و دستاوردهای توانیابان موفق با برپایی نمایشگاه های متعدد در سطح استان باشیم.

شایان توجه می باشد نمایش درمانی یکی از رویکردهای روانشناسی است که زیر شاخه هنر درمانی قرار می گیرد. در این روش درمانی داستان پردازی یکی از اصول اصلی درمان است. داستانها توانایی این را دارند که ذهن ما را درگیر و از واقعیت دور می کنند و ما را به زمانها، مکان ها و دنیای مختلف ببرند. در این موقعیت، ما ممکن است متوجه افکار و احساساتی شویم که معمولاً در زندگی واقعی نمی‌توانیم آنها را تجربه کنیم. در نمایش درمانی از قدرت تغییر استفاده می شود.

در واقع نمایش درمانی نوعی روش درمانی است که به توانیابان این امکان را می دهد تا مشکلات احساسی تان را درک کنند. از نمایش درمانی، اغلب در یک محیط گروهی استفاده می شود. روان درمانگر از تکنیک های مختلفی استفاده نموده و ممکن است به فرد کمک کند تا داستانی را ایجاد کند. معمولاً داستان ساختگی را با استفاده از شخصیت های مختلف تعریف خواهد کرد و با این کار فاصله بین خود و نگرانی های احساسی به تخلیه ی هیجانی کم خواهد شد.

کد خبر 108688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد