بازدید از طرح حمایت‌های شغلی توانخواهان  CBR  بهزیستی شاهین دژ

بمناسبت دهه کرامت از طرح های حمایت های شغلی دختران توانخواه CBR کارگاه تولیدی حمایتی شوق زیستن بهزیستی شاهین دژ بازدید شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شاهین دژ ؛

بمناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) ریاست بهزیستی شاهین دژ بهمراه تسهیلگران میانی و محلی از دو طرح حمایت شغلی توانبخشی مبتنی بر جامعه که از اعتبارات تخصیصی سال ۱۴۰۲ تهیه شده بود در روستاهای ینگی ارخ و خرمده بازدید و از نزدیک با نحوه اشتغال آنان دیدار کرد .

مهری داداشیان رئیس بهزیستی شاهین دژ گفت : توانبخشی مبتنی بر جامعه، برنامه‌ای برای ارائه خدمات توانبخشی، کاهش فقر، برابرسازی فرصت‌ها و فراگیرسازی اجتماعی افراد دارای معلولیت است که از طریق تلاش‌های مشترک افراد دارای معلولیت، خانواده‌ها و سازمان‌های آنها، اعضای جامعه و سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با حوزه‌های سلامت، آموزش، اشتغال و اجتماعی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد ؛ بهزیستی شاهین دژ سال گذشته تعداد ۵ نفر از توانخواهان توانبخشی مبتنی بر جامعه که در روستاهای اطراف شهرستان ساکن هستند با کارورزی های اولیه در مراکز و کارگاه های آموزشی توانبخشی روزانه و با تخصیص اعتبار لازم اشتغالزایی نموده است .

ایشان افزود ؛ در این میان ارتقاء کیفی و کمی خدمات CBR، تقویت و گسترش شوراهای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان و روستا به منظور افزایش همکاری‌های بین‌بخشی ، گسترش و تقویت صندوق‌های خرد محلی، گسترش مناسب‌سازی منازل، محل کار و مدارس افراد دارای معلولیت و معابر و اماکن عمومی روستاها با همکاری دهیاران، اجرای برنامه ورزش و بازی‌های فراگیر و بومی محلی از اهداف عالیه این طرح می‌باشد .

گفتنی است در این بازدید مساعدت در خصوص تهیه مواد اولیه و سفارشات مستمر برای توانخواهان این طرح توسط ریاست بهزیستی داده شد .

کد خبر 107914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد