در جشنواره فرهنگی آموزشی زندگی با قرآن کریم که با هدف ایجاد فضای معنوی، ترویج اخلاق و رفتار قرآنی و افزایش آگاهی عمومی نسبت به آموزه های والای قرآن کریم برنامه ریزی شد تعداد ۷۴ نفر از کارکنان و جامعه هدف در دو گروه آقایان و بانوان در مرحله استانی با یک دیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، آئین افتتاح جشنواره فرهنگی آموزشی زندگی با قرآن کریم (یادواره شهدای خدمت) ویژه کارمندان، خانواده و جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان سمنان، مدیر ستاد اقامه نماز استان و مشاور استاندار، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مدیر کل سازمان تبلیغات استان، مدیرکل، معاونین، روساء و کارشناسان ستادی و شهرستانی بهزیستی، معاونت قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه و جمعی از توانخواهان باهمراهی خانواده در سالن شهید شاهورانی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

در این جشنواره که با هدف ایجاد فضای معنوی، ترویج اخلاق و رفتار قرآنی و افزایش آگاهی عمومی نسبت به آموزه های والای قرآن کریم برنامه ریزی شد تعداد ۷۴ نفر از کارکنان و جامعه هدف در دو گروه آقایان و بانوان و در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، مناجات خوانی، کتاب خوانی، پژوهش، دل نوشته، خوشنویسی و طراحی پوستر در مرحله استانی با یک دیگر به رقابت پرداختند.

در آئین افتتاح جشنواره فرهنگی قرآنی حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تبریک فرارسیدن هفته وحدت به بیان روایتی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) پرداختند و گفتند: رسول اکرم(ص) فرمودند: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ» هنگامی که فتنه‌ها چون پاره‌های شب تار شما را فراگرفت، به قرآن روی بیاورید.

امام جمعه سمنان با اشاره به آیه شریفه «اِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ» اظهار کردند: قرآن کریم انسان‌ها را به مستقیم ترین و استوارترین راه هدایت می‌کند لذا باید از مسئولان اداره‌کل بهزیستی استان به جهت برگزاری جشنواره ارزشمند «زندگی با قرآن» قدردانی کنم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه به فرموده امیرالمؤمنین علی(ع) قرآن «سفره الهی» است، افزودند: اگر کسی با قرآن کریم که از مشترکات اصلی امّت اسلامی است، مأنوس باشد از نور آن بهره‌مند خواهد شد. همچنین فهم و درک آیات قرآن را مقدمه عمل به کلام الهی عنوان کردند و گفتند: قرآن کریم مانند نوری فراگیر و عظیم، انسان را از فتنه‌ها و تاریکی‌ها نجات می‌دهد. امیدواریم با ترویج فرهنگ قرآنی، شاهد انس بیش از پیش آحاد جامعه با معارف والای قرآن کریم باشیم.

همچنین در بخش آغازین برنامه های افتتاحیه مدیرکل بهزیستی استان ضمن تبریک به مناسبت آغاز امامت مهدی موعود(عج) و فرارسیدن هفته وحدت، از استقبال و حضور پرشور خانواده بهزیستی در مجموعه همکاران و جامعه هدف تحت حمایت تشکر وقدردانی نمودند و افزودند: توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم و اهل‌بیت(ع)، تقویت روحیه معنوی به ویژه در گروه هدف از مهم‌ترین اهداف اجرای این جشنواره، شرکت و رقابت در بخش های مختلف کارکنان و گروه هدف به صورت مشترک با هم نمایانگر نگاه خانواده بودن مجموعه بهزیستی است.

محمود منطقی با اشاره به آیه شریفه (الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ) خاطر نشان کردند تقویت بعد معنوی در انسان، توکل و تمسک به باری تعالی به ویژه در شرایط دشوار اقتصادی و اجتماعی برای گروه هدف بهزیستی که با چالش و مشقت های مضاعفی رو به رو هستند آرامش بخش و روشن ترین اطمینان طلبی است.

دکتر منطقی از مزین شدن جشنواره فرهنگی با یاد و خاطره شهدای خدمت و تلاش های شهید آیت الله رئیسی در هموار نمودن مسیر خدمت رسانی به جامعه هدف سخن گفتند و  اذغان داشتند: استعداد یابی، شناسایی ظرفیت های جامعه تحت پوشش بهزیستی و معرفی توانمندهای آنان به جامعه از دیگر اهداف اصلی برگزاری جشنواره های این چنینی است. چه بسا که در بسیاری از موارد افراد کم توان و دارای معلولیت های متعدد در مسیر خدمت رسانی به سایر افراد جامعه گام نهاده و پیش رو بودند، لذا تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت همان نقطه هدفی است که با امید مشارکت بیشتر در جشنواره های آتی باید در انتظارش باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد