برگزاری جلسه ستاد مناسب سازی معابر آذربایجان غربی

دومین جلسه ستاد مناسب سازی معابر آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان غربی

دومین جلسه ستاد مناسب سازی معابر آذربایجان غربی در سالجاری با حضور مدیر کل دفتر فنی استانداری،مدیر کل بهزیستی استان و تعدادی از شهرداران در محل سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد. 

در این جلسه  رستمی نژاد بر توجه ویژه و مضاعف شهرداری ها نسبت به ایجاد شهر دسترس پذیر و بدون مانع برای تمامی اقشار جامعه بخصوص سالمندان، جانبازان و افراد دارای معلولیت و کم توان تاکید کرد.

در ادامه جلسه پروین محمد پوری مدیر کل بهزیستی استان گزارشی از اقدامات دبیرخانه مناسب سازی استان در راستای تحقق مصوبات جلسه قبل ستاد مناسب سازی استان و چکیده اقدامات شهرداری ها در راستای تحقق ماده های قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ارائه کرد.

در ادامه نیز شهرداران حاضر در این جلسه در خصوص اقدامات انجام گرفته در راستای مناسب سازی فضاهای شهری به ارائه گزارش پرداختند.

در این جلسه مقرر شد:

- شهرداری ها در زمان صدور پروانه ساخت و یا پایان کار در پروژه های عمومی در شهرسازی  به استانداردهای مناسب سازی مندرج در "چک لیست سیاهه مقابله"  توجه کنند.

- شهرداران پیگیر خرید خودروهای ون مناسب سازی شده بوده و خودرو های خریداری شده را در اختیار جامعه معلولین شهرستانهای تابعه خود قرار دهند.

- شهرداری ارومیه اقدام عاجل جهت تعمیر دو خودرو ون مناسب سازی شده انجام و مشکل تردد افراد دارای معلولیت را مرتفع کند.

- شهرداری ها ضمن تامین سرویس رایگان برای ایاب و ذهاب مدارس استثنایی شهرستان ها ، پیگیرخرید اتوبوس های مناسب سازی شده بوده و این  اتوبوس ها را در زمان های ورود و خروج دانش آموزان در اختیار مدارس استثنایی قرار دهند.

- شهرداری ها اقدامات لازم را در خصوص مناسب سازی خیابان ها و پیاده روهای منتهی به ادارات بهزیستی استان و شهرستانها انجام دهند.

- شهرداری ها اقدامات لازم را در خصوص تعبیه و افزایش تعداد تابلوهای توقف خودرو معلولین در خیابان های اصلی شهرستانها و همچنین نصب تابلوی « حمل با جرثقیل» در کنار این تابلوها با هدف جلوگیری از توقف سایر خودروها در محدوده معین شده انجام دهند.

- شهرداری ها توجه ویژه  به مناسب سازی مراکز تجاری، تفریحی ، بوستان ها و .... داشته و اقدامات لازم در جهت ارتقای وضعیت مناسب سازی اماکن عمومی شهر انجام دهند.

- بر اساس مصوبه شماره پنج از جلسه بیست و چهارم ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور مورخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، شهرداران یک نفر از افراد دارای معلولیت را به عنوان مشاور در امور معلولین (مناسب‏ سازی) منصوب و به بهزیستی استان معرفی کنند.

- بهزیستی استان ضمن مکاتبه با دبیرخانه مناسب سازی کشور، در خصوص شرایط مجتمع های مسکونی و ضوابط طراحی و مناسب سازی این مجتمع ها استعلام به عمل آورد.

برگزاری جلسه ستاد مناسب سازی معابر آذربایجان غربی

برگزاری جلسه ستاد مناسب سازی معابر آذربایجان غربی

برگزاری جلسه ستاد مناسب سازی معابر آذربایجان غربی

کد خبر 89240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد