سازمان بهزیستی هزینه سمعک و کاشت حلزون برای افراد نیازمند را تامین و پرداخت می‌کند

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۳درصد معلولان زیرپوشش این نهاد دارای معلولیت ناشنوایی هستند، گفت: سازمان بهزیستی هزینه تامین سمعک و هزینه کاشت حلزون افراد نیازمند را تامین و پرداخت می‌کند.

علی نصیری در کارگاه آموزشی تبیین استانداردها، فرایندها و ثبت خدمات مراقبت از گوش و شنوایی نوزادان و کودکان در سطوح مختلف نظام ارجاع در شهرکرد با بیان اینکه غربالگری شنوایی از بدو تولد آغاز می‌شود، گفت: پس از پایش شنوایی، افراد مشکوک به پزشک متخصص ارجاع داده و همچنین هزینه‌های کامل کاشت حلزون افراد نیازمند نیز پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی در تهیه سمعک و کاشت حلزون مشکل خاصی ندارد.

وی اظهارداشت:عوامل مادرزادیی، بیماری‌های خاص، تصادفات رانندگی، عوارض دارویی و آلودگی صوتی و پیرگوشی مهمترین دلایل ناشنوایی و کم شنوایی است.

به گفته وی، هم اکنون یک مرکز شنوایی‌سنجی و یک موسسه خیریه، سه مرکز شنوایی‌سنجی غیردولتی و ۲ مرکز دولتی برای ارئه خدمات مددکاری و توانبخشی به ناشنوایان فعال است که ارائه خدمات از جمله هزینه سمعک، باتری، کاشت حلزون، تربیت شنوایی، گفتار درمانی، مستمری، کمک هزینه درمان و تحصیلی پرداخت می‌شود.

نصیری با اشاره به اینکه گروه سنی ۶ ماه تا ۶ سال بهترین زمان برای کاشت حلزون است، افزود:طرح غربالگریی شنوایی برای همه نوزادان در بیمارستان‌های که زایشگاه دارند انجام می‌شود.

کد خبر 85392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد