به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل به نقل از ایسنا، «افسانه مشتری» رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وضعیت بیمهای مددجویان تحت پوشش، اظهار کرد: در حال حاضر تمام مددجویانی که اطلاعاتشان در سامانه بهزیستی ثبت شده، دارای بیمه فعال هستند، اما متاسفانه برخی از مددجویان گاها مراجعه و اعلام میکنند فاقدبیمه (دفترچه درمان) هستند که این موضوع دو حالت دارد؛ یا افراد اطلاعاتشان را برای استفاده از بیمه ثبت نکردهاند یا دفترچه برایشان صادر شده، اما اطلاع ندارند. اگرچه دفترچه اکنون منسوخ شده است، اما اطلاعات افراد باید برای بهرهمندی از خدمات بیمه پایه در بهزیستی و بیمه سلامت ثبت شده باشد و اگر فردی به بهزیستی مراجعه کند و اطلاعاتش ثبت شود بلافاصله ما آن را روی سامانه بیمه سلامت هم ثبت میکنیم.
رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: مواردی هم وجود دارد که فردی به سازمان بهزیستی مراجعه کرده و اطلاعات او را هم در سامانه سازمان بهزیستی ثبت کردهایم، اما اصلا به دفاتر پیشخوان مراجعه نکرده تا اطلاعات فردی خود را فعال و از خدمات استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه تمام افراد تحت پوشش واجد شرایط دارای دفترچه بیمه سایر اقشار هستند، اظهار کرد: مواردی از مددجویان که توانمند شده و از چرخه حمایت مستمر خارج شدهاند دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی هستند یا ممکن است کودکی که دارای معلولیت، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی یا سایر بیمه والدینشان باشند که در این حالت دیگر نمیتوان دفترچه بیمه پایه دیگری برای این دسته فعال کرد چراکه که هر فرد باید یک دفترچه بیمه داشته باشد، اما اگر مددجویی فاقد هرگونه دفترچه درمانی باشد حتی اگر مستمری هم نگیرد، اما واجد شرایط دریافت خدمات سازمان بهزیستی شناخته شود، با مراجعه به واحد مددکاری درخواست خود را ثبت کرده و ما بلافاصله اطلاعات این افراد را بهروی سامانه بارگذاری میکنیم.
مشتری با بیان اینکه بهزیستی و کمیته امداد دو رکن اصلی بیمه پایه درمان سایر اقشار هستند، گفت: سازمان بهزیستی کشور بارها اعلام کرده است افرادی که فاقد دفترچه درمان هستند و در سازمان پرونده دارند میتوانند با مراجعه به مراکز استانی و شهرستانی اطلاعات خود را تصحیح یا کامل کنند و سازمان نیز طی یک هفته نسبت به برخورداری فرد از خدمات بیمهای اقدام لازم را انجام میدهد.
نظر شما