مرکز شنوایی سنجی نوزادان در بخش کاکی افتتاح شد

رئیس بهزیستی شهرستان دشتی گفت: دومین مرکز شنوایی سنجی شهرستان دشتی و اولین مرکز در بخش کاکی با همکاری شبکه بهداشت و درمان در مرکزخدمات جامع سلامت شهیدان توپال شهر بادوله افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از  مهر، مراد زارع بعد از ظهر شنبه در این مراسم اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سال تأسیس سازمان بهزیستی، دومین مرکز شنوایی سنجی شهرستان و اولین مرکز در بخش کاکی با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مرکز خدمات جامع سلامت شهیدان توپال شهر بادوله افتتاح شد.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتی گفت: شنوایی سنجی کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار است و والدین نوزاد باید حساسیت زیادی برای انجام این آزمایش‌ها داشته باشند.

وی تصریح کرد: تأخیر در تشخیص کم شنوایی، تأثیر غیرقابل برگشتی بر تحول زبانی و گفتاری دارد. در صورت وجود کم‌شنوایی عمیق، کودک بدون استفاده از سمعک یا دیگر وسایل تقویتی، هیچ‌گونه دسترسی به گفتار ندارد و در نتیجه رشد زبانی و گفتاری نخواهد داشت.

زارع بیان کرد: کم شنوایی تأثیر منفی چشمگیری بر رشد زبانی کودک دارد که با تشخیص زودهنگام و انجام غربالگری شنوایی از مشکلات و پیامدهای بعدی جلوگیری می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دشتی نیز گفت: غربالگری شنوایی آزمونی، سریع و مقرون به صرفه است که افراد را به دو گروه «سالم» و «نیازمند ارزیابی جامع» تقسیم می‌کند.

پرویز احمدی افزود: غربالگری شنوایی نوزادان، امری مقرون به صرفه است. کم شنوایی ممکن است در هر زمان ایجاد شود و در نوزادان با انجام غربالگری شنوایی و تشخیص بهنگام مشکلات شنوایی و با ارجاعات لازم دامنه مشکلات شنوایی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات مداخله‌ای مناسب، رشد زبانی، درکی و اجتماعی این نوزادان، به احتمال زیاد مشابه همسالان شنوای آنها خواهد شد.

کد خبر 62486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد