برگزاری جلسه دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی  با حضور معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور

دکتر آرزو ذکایی فر و همکاران دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی ستاد بهزیستی کشور به صورت برخط و آنلاین در این جلسه حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استانم سمنان جلسه دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی بهزیستی استان سمنان با حضور دکتر محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان، انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان، کارشناسان ستادی، معاون دفتر امور اجتماعی استانداری نمایندگان و دستگاههای اجرایی مرتبط به صورت حضوری و همچنین با حضور دکتر آرزو ذکایی فر، معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور و همکاران دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی ستاد بهزیستی کشور به صورت برخط و آنلاین در بستر اسکای روم در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد.

دکتر آرزو ذکایی فر، معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور در این جلسه ضمن قدردانی از برگزاری جلسه و تقدیر از زحمات همکاران بهزیستی استان و اعضای دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی استان سمنان بیان داشتند : طبق قوانین و مقررات موجود وظایق و تکالیف هر دستگاه در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مشخص شده است و نیاز است جهت رسیدن به اهداف پیش بینی شده در این راه از عملکرد جزیره ی خوداری شود.

وی اهم اهداف و وظایف دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در سازمان بهزیستی را شفافیت و دسترسی به آمار و ارقام بروز، تدوین و برنامه ریزی اقدامات و فعالیت ها، برگزاری مستمر جلسات آسیب های اجتماعی و استفاده و بهره بری از کلیه ظرفیت های دستگاه های اجرایی بیان و افزودند : استفاده درست و بجای اطلاعات دقیق و بروز رمز تحقق کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است و لازم است در تدوین برنامه ها و فعالیت ها اطلاعات بومی و جغرافیایی هر استان در نظر گرفته شود و نباید از این نکته قافل شد که پیشگیری همیشه مقدم بر مداخله است.

دکتر محمود منطقی سرپرست بهزیستی استان سمنان در این جلسه  ضمن خیر مقدم به اعضاء، تبریک ایام شعبانیه و تشکر از خدمات و زحمات ارائه شده در موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ابراز داشتند : تمام توان خود را در خصوص انجام فعالیت ها در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان  به نحو مطلوب به کار خواهیم گرفت اما این تلاش ها و فعالیت ها زمانی حصول به نتیجه می شود که همراهی و همکاری کلیه دستگاه ها در کنار آن باشد.

وی سنگ بنا و شاکله جامعه را خانواده بیان و ادامه دادند : برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باید کارکرد خانواده درست باشد تا شاهد کاهش آسیب ها در جامعه باشیم. خانواده وظیفه دارد به فرزندان خود آموزش دهد تا در مقابل آسیب های اجتماعی محکم و شکننده نباشد ولی نباید از جایگاه و نقش مهم جامعه نیز در بروز و گسترش آسیب های اجتماعی قافل شد.

منطقی یکی از راه های تحقق اهداف در کاهش آسیب های اجتماعی را برنامه ریزی جامع و کامل با در نظر گرفتن آمار و ارقام و همراهی و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی و آحاد جامعه بیان و تصریح کردند : در این راه نیازمند همفکری و ارائه نظر کلیه نقش آفرینان و دست اندرکاران آسیب های اجتماعی، رصد آسیب ها و برگزاری مستمر جلسات منجرب و به نتیجه هستیم.

در این جلسه انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان در خصوص اهمیت رصد آسیب های اجتماعی و همکاری دستگاههای مختلف در مورد شناسایی آسیب های اجتماعی و لزوم انجام فعالیت در این زمینه توضیحاتی ارائه و گزارش عملکردی از بهزیستی استان در سال جرایی بیان داشتند.

در ادامه این جلسه اعضاء حاضر در جلسه گزارش عملکردی از دستگاه های خود ارائه و به سوالات مطرح شده پاسخ دادند و سپس پس از بحث و تبادل نظر مصوباتی و تصویب اعضاء رسیده شد.

کد خبر 53408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد