شهرستان همدان|  وحدت رویه مراکز مثبت زندگی در دوران گذر نیاز است

رئیس اداره بهزیستی در نشست همفکری با مسئولین فنی مراکز مثبت زندگی گفت هم اکنون خدمات مهم بهزیستی در مراکز مثبت زندگی ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان حیدری از موارد تکریم ارباب رجوع که به مقامات استان گزارش شده تقدیر کرد و گفت: کلیه ی مکاتبات نیز بایستی با هماهنگی شهرستان باشد.

 وی افزود:حضور اجباری مسئول فنی یا جانشینش در ساعات اداری و اعلام هرگونه عدم حضور به کارشناس آمار و مثبت زندگی، تسریع در غربالگری، رعایت پروتکلهای بهداشتی و شارژ جعبه کمکهای اولیه مورد انتظار است. وی گفت طبق چک لیستی که در اختیارتان گذاشته شد قطع و برقراری با هماهنگی کارشناسان انجام شده و لیست قطع، کاهش و افزایش به موقع به حوزه تخصصی و آمار ارسال گردد.

 رئیس اداره بهزیستی گفت: شرکت در دوره های فنی و حرفه ای و دوره های ویژه خدمت گیرندگان و خانواده های آنها، گروه های همیار، اجتماع محور و معاینه حداکثری تنبلی چشم جزو نکات موثر در بالابردن خدمات  و درج در ارزیابی مراکز است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بیمه پرسنل باید اقدام شده و حقوق هم طبق قانون کار و عرف باشدو مدرک تحصیلی پرسنل برابر اصل شده و همراه تصویر بیمه واریزی و مدارک شناسایی در پرونده موجود در هر مرکز آرشیو گردد.

 رئیس بهزیستی شهرستان در ادامه گفت : رعایت ایمنی در مورد برق، گاز و نرده و حفاظ، نصب دوربین مدار بسته لحاظ شده و ذخیره چند ساله تصاویر هم مورد تاکید است.

 در این نشست توصیه شد بازتوانی حتی در صورت پرداخت تسهیلات بانکی اشتغالزایی و حتی تعهد بازتوانی ۱۰ درصد، طبق گزارش مددکاری باشد. رئیس اداره بهزیستی گفت در بحث دسترسی مراکز به سامانه یو آی و بیمه پرسنل موضوع از دفتر فناوری استان استعلام شود. حیدری تایید کرد فقط در حد شرح وظایف از مراکز انتظار داشته باشیم و سلسله مراتب ها در بهزیستی شهرستان و در داخل مراکز مثبت زندگی حتی در مواقع تماس های تلفنی بین دو سطح ذکر شده رعایت گردد.

در ابتدای این نشست گزارش بازدیدهای اخیر از مراکز توسط مسئول بازرسی شهرستان ارائه شد.

هادی گلمحمدی در مورد جذب مشارکت های مردمی گفت جذب مشارکت نیکوکاران بایستی با هماهنگی دفتر مشارکت مردمی و مقدمتا واریز به حساب مورد تایید سازمان باشد تا بتوانید طبق مقررات سند صادر کرده و هزینه نمایید. وی گفت نصب پوستر مدیریت عملکرد و داشتن دو دفتر جداگانه گزارش برای کارشناسان تخصصی حوزه ها و دفتر مدیریت عملکرد ضروریست.

در این نشست کارشناس مناسب سازی حوزه توانبخشی نیز توصیه کرد اگر قصد اجاره ساختمان دارید ملکی را را اجاره کنید که کمترین ایراد و کمبودهای مناسب سازی را داشته باشد. خانم عبدی گفت استفاده از راهکارهای ابتکاری و فناوری ساده و ارزان روز می تواند راهگشا باشد. وی گفت حق پرستاری به همه ی ضایعه نخاعی ها بدون استثنا پرداخت می شود و لذا هر گونه تغییر را با حوزه توانبخشی فوری هماهنگ کنید. حق پرستاری هم ویژه ی پرستار فرد دارای معلولیت است که از وی مراقبت می کند و لذا جزو موارد مهم در سازمان است و لذا شدیدا کنترل کنید. عبدی ضرورت آشنایی همکاران با وسایل توانبخشی و کمکی را خواستار شد.

مسئول واحد آمار و مراکز مثبت زندگی از ضرورت تحویل کارت ویزیت و معرفی کامل مددکار به جامعه هدف در هنگام بازدید گفت. خانم قاسملو افزود بعد از انتقال پرونده، بر انجام بازدید مددکاری هر شش ماه یکبار و درج در پرونده، نظارت داریم. وی گفت جابجایی پرونده ها طبق نیاز و کسری مراکز است به نحوی که باعث مشکل بین مراکز نشود.

کد خبر 50377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد