در رسانه|بهره‌برداری 76 واحد مسکونی خانوارهای زیر پوشش بهزیستی در همدان

خانوارهای دارای معلول در همدان صاحبخانه شدند

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی همدان از بهره‌برداری 76 واحد مسکونی خانوارهای زیر پوشش بهزیستی با بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار هزینه‌شده خبر داد.

هرسال با فرا رسیدن هفته بهزیستی شاهد اجرای برنامه‌هایی از سوی این سازمان در استان‌های مختلف هستیم و امسال نیز برنامه‌هایی هم‌سو در استان‌ها اجرایی شد که بهره‌برداری و واگذاری واحدهای مسکونی به خانوارهای زیر پوشش این سازمان ازجمله برنامه‌ها بوده است.

صبح روز گذشته هم‌زمان با چهلمین سال تأسیس سازمان بهزیستی کشور، آیین واگذاری هم‌زمان دو هزار و 100 واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی به‌صورت ویدئوکنفرانسی در سراسر کشور و با حضور رئیس سازمان بهزیستی در دومین روز از هفته بهزیستی، برگزار شد.

از دو هزار و 100 واحد مسکونی افتتاح‌شده در سراسر کشور، 466 واحد مسکونی مربوط به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول بوده و یک‌هزار و 634 واحد نیز به سایر خانوارهای زیر پوشش دارای یک فرد معلول و زنان سرپرست خانوار تعلق دارد.

این واحدهای مسکونی براساس برنامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن‌ساز با متوسط متراژ واحدهای مسکونی 75 متر با منابع اعتباری دولتی و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت از مبلغ 20 تا 40 میلیون تومان برای خانوارهای زیر پوشش و 10 تا 60 میلیون تومان کمک بلاعوض با توجه به شرایط خانوارها ساخته و تسهیل شده و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

طبق گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور در اجرای این طرح اولویت با خانوارهای دارای دو معلول یا بیشتر، زنان سرپرست خانوار و زنان سرپرست خانوار دارای معلول است و درحال حاضر 100 هزار خانوار پشت نوبت دریافت مسکن هستند که برای تأمین مسکن این تعداد، بیش از سه هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

در استان همدان نیز هم‌زمان با سراسر کشور 76 واحد مسکونی در راستای بهره‌مندی خانوارهای دارای فرد معلول و زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی به بهره‌برداری رسید که به این منظور با معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی همدان گفت‌وگو کردیم.

حمیدالله فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از افتتاح واحدهای مسکونی خانوارهای زیر پوشش بهزیستی به‌مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: درمجموع 76 واحد مسکن در سراسر استان به‌صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

وی با بیان اینکه مسکن‌ها به دو صورت به خانوارهای زیر پوشش واگذار شد، گفت: افراد دارای دو معلول و یا بیشتر و خانوارهای دارای تک‌معلول فاقد مسکن و زنان سرپرست خانوار فاقد مسکن، از آن‌ها بهره‌مند شدند.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی همدان بیان کرد: این مسکن‌ها طی تفاهم‌نامه مشترک بین بهزیستی، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین مسکن‌ساز و بنیاد مسکن افتتاح شد.

وی با بیان اینکه 15 مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول افتتاح شده است، افزود: 61 مورد مسکن نیز برای خانوارهای دارای تک‌معلول فاقد مسکن و زنان سرپرست خانوار فاقد مسکن به بهره‌برداری رسید.

فارسی در توضیح چگونگی تأمین اعتبار این مسکن‌ها تصریح کرد: سازمان در این خصوص نقش اصلی را داشته و هزینه بلاعوض پرداخت شد و کمک دستگاه‌های همکار و آورده متقاضیان را نیز داشتیم.

وی در شرح بهره‌برداری از 15 واحد مسکن در استان همدان یادآور شد: از این تعداد دو واحد در شهرستان همدان، سه واحد در ملایر، چهار واحد در نهاوند، دو واحد در رزن، سه واحد در کبودراهنگ و یک واحد در شهرستان فامنین بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی همدان خاطرنشان کرد: درمجموع 13 میلیارد و 200 میلیون ریال، مبلغ اعتبارات هزینه‌شده برای 15 واحد بهره‌برداری‌شده است.

وی میزان کمک بلاعوض در این بخش را دو میلیارد و 700 میلیون ریال دانست و ادامه داد: از مجموع اعتبارات هزینه‌شده 6 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و چهار میلیارد و 500 میلیون ریال نیز سهم آورده مددجویان بوده است.

فارسی میزان اعتبارات هزینه‌شده 61 واحد مسکونی را 47 میلیارد و 580 میلیون ریال دانست و اظهار کرد: از این میزان چهار میلیارد و 880 میلیون ریال کمک بلاعوض، 24 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 18 میلیارد و 300 میلیون ریال سهم آورده مددجویان بوده است.

وی در توضیح 61 واحد قابل تحویل به خانوارهای دارای تک‌معلول فاقد مسکن و زنان سرپرست خانوار فاقد مسکن گفت: سه واحد مسکونی از این تعداد در همدان، 38 واحد در ملایر و هفت واحد مسکونی نیز در نهاوند پیش‌بینی شد.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی همدان بیان کرد: چهار واحد مسکونی در شهرستان رزن، 6 واحد در کبودراهنگ، دو واحد در فامنین و یک واحد نیز در شهرستان بهار تعریف شد.

وی کل اعتبارات هزینه‌شده در بهره‌برداری از 76 واحد مسکونی خانوارهای زیر پوشش بهزیستی در سال جاری را 60 میلیارد و 780 میلیون ریال دانست و افزود: این واحدها به‌صورت سراسری و ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کل کشور به بهره‌برداری رسیدند.

فارسی با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان به‌مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی، تصریح کرد: برنامه‌های متعددی به این مناسبت پیش‌بینی شده و فردا نیز طرح‌های اشتغالی سازمان در استان افتتاح خواهد شد.

تأمین مسکن خانواده‌های دارای معلول از خانوارهای دارای چند معلول تا تک‌معلول و زنان سرپرست خانوار، از وظایف سازمان بهزیستی بوده که چندسالی است با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های این مهم محقق شده و دغدغه‌ای از این خانوارها رفع کرده؛ امید است این اقدام ادامه یافته و اجرای طرح پایانی بر حضور خانوارهای فاقد مسکن زیر پوشش در بهزیستی باشد.

کد خبر 20082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد