پویش «همدلی» در راستای کمک به مهدکودک‌های خسارت‌دیده چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

سرپرست اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای پویش همدلی در راستای کمک به ۳۴۰ مهدکودک خسارت‌دیده خبر داد و گفت: بخشش اجاره‌بهای مهدکودک‌های استیجاری هدف این پویش است.

معصومه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد،اظهار داشت:براساس مصوبات ستاد مبارزه با کروناویروس و ابلاغ دستور تعطیلی مهدهای کودک، فعالیت اجرایی این مراکز به صورت حضوری از روزهای نخستین اسفند ماه سال گذشته به شکل کامل متوقف شد که این مساله، آسیب‌ زیادی برای مدیران مهدها در پی داشت.
وی با اشاره به اداره خصوصی مهدهای کودک، گفت: از آنجایی که این مراکز شامل یارانه نمی‌شوند بنابراین درآمد آنان وابسته به شهریه و تنها مراکز روزانه تحت نظارت این سازمان هستند که به صورت خصوصی اداره می‌شوند.
سرپرست اداره کل بهزیستی استانچهارمحال و بختیاری ادامه داد : با توجه به استیجاری بودن بیش از ٩ درصد مهدهای کودک و عدم توان پرداخت اجاره‌بها در دوران شیوع کرونا ویروس مدیران مهدها با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند.
وی با بیان اینکه در همین راستا، پویش «همدلی» راه‌اندازی شده است، تصریح کرد : کمک به 340 مهد کودک خسارت دیده استان هدف اصلی این پویش استلذا از تمام مالکان مهدهای کودک استان درخواست می‌شود با پیوستن به این پویش در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
محمدی با اشاره به اینکه در این پویش، مالکان نیکوکار مقداری از اجاره را می‌بخشند، افزود: مشارکت و همراهی مالکان در بخشش اجاره‌بها خدمت ماندگاری است که می‌تواند این مراکز آموزشی را برای برون رفت از این وضعیت بحرانی یاری دهد.
وی گفت: به منظور حمایت از مالکانی که کل یا بخشی از اجاره مهدهای کودک را در زمان تعطیلی ناشی از ویروس کووید ١٩ بخشیده‌اند در قالب پویش همدلی با اهداء نشان «حامی کودک» و لوح تقدیر از بذل محبت این مالکین قدردانی خواهد شد.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی،گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا و اجرا شدن طرح قرنطینه، سازمان بهزیستی کشور به منظور ارائه خدمات روانشناختی در بین خانواده‌ها، اقداماتی از جمله تقویت اورژانس اجتماعی را عملیاتی کرد.
وی افزود: وزارت بهداشت طی ارسال پیامکی به خانواده‌ها از آن‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه آزار و اذیتی نسبت به کودکان، سالمندان و یا حتی همسر آزاری،این عمل غیر انسانی را به دستگاه مربوط اطلاع دهند.
محمدی ادامه داد: از 22لغایت 24فروردین 825 تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شد که بیشترین موضوع تماس‌های دریافتی در این مدت در خصوص اختلافات خانوادگی بود و 50 درصد از این تماس ها در رابطه با ارائه راهکار در مواقع بحرانی و مواجه شدن با کودک‌آزاری یا همسر آزاری، بوده است.
محمدی با بیان اینکه شماره تلفن 123 اورژانس اجتماعی به صورت شبانه روز، رایگان و در هر شیفت چهار مشاور آماده ارائه خدمات مشاوره به هم‌استانی‌ها است، گفت:از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان 3هزار تماس با مرکز 1480 اداره بهزیستی گرفته شد که 25درصد از تماس‌ها مربوط به کرونا ویروس بوده است.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: تعداد تماس‌ها به این مرکز در ماه اول 45 درصد و امروز به 25 درصد کاهش یافته است که علت آن کاهش اضطراب عمومی نسبت به کرونا ویروس است.
کد خبر 16054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد